حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
امام جمعه مریوان:

حجاب مظهر عفاف است و تنها مختص به بانوان نیست

  • کد خبر : 13659
  • 24 تیر 1402 - 5:34
حجاب مظهر عفاف است و تنها مختص به بانوان نیست
امام جمعه مریوان با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست، گفت: حجاب را نباید تنها مختص به زنان و پوشش و لباس دانست، بلکه حجاب و عفاف زیرمجموعه‌های بسیاری دارد و مختص به تمامی افراد جامعه است.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ضمن تبریک فرارسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از حکم‌های قرآنی است

وی با بیان اینکه خداوند متعال قرآن را به واسطه پیامبر (ص) برای سعادت بشر فرستاده است، افزود: در قرآن کریم قریب به ۴۰۰ حکم قطعی قرار دارد که یکی از آنها عفاف و حجاب می‌باشد

امام جمعه مسجد جامع مریوان با تاکید بر اینکه حجاب برای عفاف است و عفاف برای حجاب، خاطر نشان کرد: عفاف عام تر از حجاب می‌باشد و خداوند متعال در همین خصوص به پیامبر(ص) می فرماید: يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ قُل لِّأَزۡوَٰجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَآءِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ يُدۡنِينَ عَلَيۡهِنَّ مِن جَلَٰبِيبِهِنَّۚ ذَٰلِكَ أَدۡنَىٰٓ أَن يُعۡرَفۡنَ فَلَا يُؤۡذَيۡنَۗ وَكَانَ ٱللَّهُ غَفُورٗا رَّحِيمٗا
اى پیامبر، به همسرانت و دخترانت و زنانِ مؤمنان بگو: روسري‌هاي بلندشان را بر خود فرو افکنند و [به صورتشان] نزدیک کنند، که این پوشش نزدیک‌تر است به اینکه [به پاکى] شناخته شوند تا مورد آزار قرار نگیرند و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: تاریخ نشان داده است که زنان یا انسان‌هایی که چه از نظر حجاب کلامی،  چه حجاب بدنی و چه حجاب صورت، بی حجاب است همیشه در آزار و اذیت می‌باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر (ص) دستور می‌دهد و می‌فرماید: اول به همسرانت بگو که از قبل عفت‌دار و با حجاب باشند بعد به دختران و در نهایت به زنان ایمان دار.

به گفته ماموستا شیرزادی حجاب را نباید تنها مختص به زنان و پوشش و لباس دانست، بلکه حجاب و عفاف زیرمجموعه‌های بسیاری دارد و مختص به تمامی افراد جامعه است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم، یادآور شد: حجاب و عفاف باید در سخن گفتن نیز جاری و ساری باشد و نباید به گونه‌ای سخن بر زبان بیاوریم که موجب به ورطه گناه افتادن دیگران شویم.

وی با اشاره به نقش جوامع غربی در ازدیاد بدحجابی افزود: وظیفه ما مسلمانان این است که از اثرات بی‌اخلاقی و بدحجابی جوامع غربی بر روی کشور خود و سرزمین های اسلامی جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13659
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.