حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
یادداشت:

حجاب مایه عزت و تکریم زن در خانواده است

  • کد خبر : 13557
  • 22 تیر 1402 - 4:46
حجاب مایه عزت و تکریم زن در خانواده است
دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی، تحکیم بنیان خانوادگی، عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،سالها است که دشمن به واسطه دشمن بودنش در این صدد است تا به هر شکلی که شده به این انقلاب ضربه وارد کند و از هر دری که وارد شد تنوانست نقشه شوم خود را اجرایی کند اما این روزها با توجه به اتفاقاتی که در یک سال گذشته به واسطه دشمنان داخلی و خارجی رقم خورد برآن شد تا با استفاده از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی حجاب، که یکی از زیبنده ترین شاخصه های زن ایرانی است را زیر سوال ببرد و بدین شکل و از این طریق نقشه خود را در حق این انقلاب اجرایی کند.

اسلام به مسئله عفاف و حجاب اهمیت بسزایی داده و بارها بر آن تاکید کرده است و به همین دلیل است که فرهنگ غلط غربی نمی تواند به آن رسوخ کند.

از آنجا که تمدن اسلامی و ایرانی افتخار جامعه بشری است و از قدیم الایام عفت و حجاب زن ایرانی حفظ شده و امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، رعایت حریم عفاف و حجاب یک ارزش الهی محسوب می شود پس باید عنوان داشت که دشمن نمیتواند زن ایرانی را دست مایه ی اهداف شوم خود قرار دهد، باید گفت زن در اسلام جایگاه خاص خود را دارد و حفظ حجاب او نه تنها مانعی برای پیشرفت او نبوده بلکه ارزشمندی او را در تمام صحنه ها بیشتر کرده است.

 این در حالی است که این امر در مقایسه با کشورهای غربی و طبق آمارهای خود غربی‌ها، قابل قیاس نیست چرا که متاسفانه در کشورهای غربی به دلیل عدم رعایت مسئله عفاف و پوشش از هر چهار زن سه نفرشان مورد تجاوز قرار گرفته اند و این خود نشان دهنده این امر است که زنان در جوامع غربی نه تنها امنیت ندارند بلکه در آن کشورها از زنان به عنوان ابزار کالا و برای تبلیغات استفاده می‌شوند و اگر قرار باشد همان شیوه در اینجا اجرا شود، یقینا جامعه ما به سمت انحطاط خواهد رفت.

قبل از انقلاب اسلامی و در حکومت پهلوی زنان به لحاظ سواد و تحصیلات اصلا جایگاهی نداشتند اما آمار موجود بعد از پیروزی انقلاب نشان می دهد که موفقیت زنان در عرصه علمی و حتی میادین ورزشی بیشتر از مردان بوده است و این در حالی است که زنان در تمامی عرصه‌ها با حجاب خود در جوامع بین المللی حاضر شدند.

امروز در بسیاری از کشور‌های غربی شاهد بی بند و باری و تزلزل بنیان خانواده ها هستیم که این خود ریشه در بی حجابی بانوان درآن کشورها دارد این درحالی است که دین مبین اسلام حجاب را به عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی، تحکیم بنیان خانوادگی، عفت واخلاق اجتماعی بر زن واجب کرده است. دشمنان شکست خورده این روزها از زنان به واسطه آزادی حجاب به دنبال بهره برداری سیاسی هستند تا بدین طریق بنیان خانواده زن ایرانی را متزلزل کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13557
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.