حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
امام جمعه سنندج:

حجاب برترین و بالاترین آزادی برای بانوان است

  • کد خبر : 13547
  • 22 تیر 1402 - 4:03
حجاب برترین و بالاترین آزادی برای بانوان است
امام جمعه سنندج گفت: حجاب برترین آزادی برای بانوان در مسیر دفاع از ارزش‌های انسانی و اخلاقی آنان است.

ماموستا رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: امروز جهان کفر در برابر عظمت و کرامت دین اسلام ناتوان مانده و یکی از مهم‌ترین دلایل دشمنی آنان با مسلمانان همین جایگاهی است که اسلام به بشریت داده است.

 وی بیان داشت: دین اسلام بالاترین جایگاه را برای بانوان در نظر گرفته و برنامه‌های متعددی برای ارتقای آنان تا بالاترین سطح مدنظر قرار داده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زنان محجبه با حفظ حجاب توانسته‌اند حضور تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف داشته باشند، گفت: دین اسلام با آزاد کردن زنان و از بین بردن بی‌عدالتی و حذف تبعیض‌های جنسی زنان توانسته بانوان را به عرصه اجتماعی بکشاند.

وی عنوان داشت: برخلاف آنچه دشمنان اسلامی سعی دارند حجاب را مانعی سد راه پیشرفت بانوان نشان دهند اما حجاب برترین و بالاترین آزادی برای بانوان ما در مسیر رسیدن به پیشرفت‌های مختلف است.

ماموستا رستمی خاطر نشان کرد: حجاب برای زنان مسلمان یک کرامت و حرمت است و عزت و سربلندی زنان وابسته به حجاب آنان است چرا که حفظ حجاب همانند سپری محکم و استوار است که زن می‌تواند در مقابل نگاه یک نامحرم به آن پناه ببرد و خود را از آسیب‌های که می‌توان به او وارد شود مصون بماند.

 وی افزود: تمام اديان آسمانى، حجاب و پوشش را بر زن واجب و لازم شمرده‌‏اند و جامعه بشرى را به سوى آن فراخوانده‌‏اند زيرا حيا و لزوم پوشش به طور طبيعى در نهاد زنان به وديعه نهاده شده و احکام و دستورهاى اديان الهى هماهنگ و همسو با فطرت انسانى است.

 ماموستا رستمی بیان داشت: آرامش دلها، استحکام و پيوند خانوادگی و حفظ نسل‌ها را از ثمرات گران‌بهای رعايت حجاب و عفاف در جامعه عنوان نمود و افزود: حجاب و عفاف دو اصل از مهمترين اصولی است که در تمامی اديان به خصوص در دين مقدس اسلام به آن تأکيد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13547
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.