حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

حالت معنوی روزه‌دار در همه روزهای سال تداوم داشته باشد

  • کد خبر : 30346
  • 23 اسفند 1402 - 8:35
حالت معنوی روزه‌دار در همه روزهای سال تداوم داشته باشد
نماینده ولی فقیه در کردستان، یکی از ضروریات و وظایف را نگه‌داشتن حرمت مقدسات مردم و احکام دین در ماه مبارک رمضان دانست و گفت: باید در این ماه، مراقب رفتار؛ برخورد و زبان خود باشیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با بیان اینکه خداوند فرموده «الصّوم لی و أنا اجزی به»؛ روزه، مال من است و من پاداش روزه هستم، اظهار داشت: برای اثرگذاشتن یک عمل همانند نماز و روزه، باید قبل و بعد طرف در هنگام ادای آن فریضه، تفاوت داشته باشد.

وی گفت: برای تداوم محسنات کسب شده ماه رمضان در دیگر ماه‌های سال؛ عاداتی را که در ماه مبارک به آن انس گرفته‌ایم در دیگر ماه‌ها نیز حفظ کنیم.

وی یکی از ضروریات و وظایف را نگه‌داشتن حرمت مقدسات مردم و احکام دین در این ماه مبارک دانست و گفت: باید در این ماه، مراقب رفتار؛ برخورد و زبان خود باشیم.

وی گفت: برای تاثیرات قلبی روزه در وجود آدم، باید تقوا در وجود انسان افزایش یابد.

وی افزود: دو نوع گناهان جوانحی از جمله ریا و حسادت و یک سری گناهان جوارحی با اعضای بدن داریم که روزه اخلاقاً ماهیت خود را از دست می‌دهد لذا باید مواظب قلب بود.

حجت الاسلام پورذهبی ظلم و اجحاف به همسایه، همکار و غیره، بی حیایی، کم‌توجهی به پروردگار در عرصه اجتماع و مشغول عیب‌های مردم شدن مانند غیبت، عیب‌جویی را از عوامل نابودکننده اعمال حسنه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: روزه یعنی پرهیز از گناه، چرا که خوردن و آشامیدن در ماه رمضان حرام است و در ماه‌های دیگر حرام نیست پس مواظب بدخواهی و بددلی باشید که قساوت قلب را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری حدیثی از امیرالمومنین(ع)؛ “صوم القلب خیر من صیام اللسان و صوم اللسان خیر من صیام البطن” تصریح کرد: امام علی(ع) فرموده روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است؛ بنابراین باید از بداخلاقی و بدرفتاری‌ها دوری کرده و زبان خود را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن توصیه به گرفتن روزه و نماز خواندن، ادامه داد: غیبت نکنید و بد کسی را نخواهید و از حرام اجتناب کنید تا در دنیا و آخرت رستگار شوید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30346
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.