حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

جوان کارآفرین دهگلانی، شعار امسال را تحقق بخشید

  • کد خبر : 30900
  • 05 فروردین 1403 - 7:23
جوان کارآفرین دهگلانی، شعار امسال را تحقق بخشید
جوان کارآفرین لیلاخی توانسته است در یک فضای کوچک، کارگاهی راه‌اندازی و زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم کند و اکنون می‌خواهد کسب و کارش را توسعه دهد و در این راه به حمایت مسئولان نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیامی شعار سال ۱۴۰۳ را به سال جهش تولید (تولیدات داخلی و ملی و بومی‌سازی) با مشارکت مردم نام نهادند، بدین معنا که تولید تنها با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر خواهد بود، گام بزرگی که برای تحقق شعار سال و تحول در تولید باید برداشت، احیای اعتماد عمومی است، بدون شک رشد و تعالی هر نظام اجتماعی در پرتو همبستگی مردمی و مشارکت‌ عمومی افراد آن جامعه میسر می‌شود.

افرادی در جامعه زندگی می‌کنند که دغدغه آنان ایجاد بستری مناسب برای اشتغال در منطقه است، نمونه ی بارز را می‌توان به آقای نصراله پور، جوان کارآفرین، مبتکر و خلاق لیلاخی، موفق شده است با تلاش و همت خودش، علاوه بر به گردش درآوردن چرخ تولید در شهرستان دهگلان و تهیه وسایل مورد نیاز کشاورزان منطقه، زمینه اشتغال چندین نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم آورد و البته برای ادامه راه به حمایت مسئولین نیاز دارد.

این کارآفرین لیلاخی توانسته است در یک فضای کوچک، کارگاهی را راه‌اندازی و زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم کند و می‌خواهد کسب و کارش را گسترش دهد.

در ادامه شما را به خواندن مصاحبه تفصیلی خبرنگار کردتودی با این جوان کارآفرین دعوت می‌کنیم.

لطفا خودتان را معرفی نمائید.

میکائیل نصرالله‌پور هستم، متولد سال ۱۳۷۶ و در شهر دهگلان به دنیا آمدم، دارای مدرک و تحصیلات دیپلم هستم، متأهل و دارای همسر می‌باشم و قبل از راه اندازی این کارگاه به کشاورزی و رانندگی ماشین سنگین مشغول بودم.

جرقه‌ی راه‌اندازی این کارگاه را چگونه زدید؟

من در قبل به کشاورزی و پس از آن به رانندگی ماشین سنگین مشغول بودم و از این طریق امرار معاش می‌کردم، اما کم کم به این فکر افتادم که تا کی زندگی‌ام را با استرس رانندگی در راه‌های کشور ادامه دهم، با فکر و ایده خودم، کسب و کاری راه اندازی کنم و بتوانم برای شهر و سرزمینم مفید باشم و زمینه اشتغال چند نفر دیگر را نیز فراهم کنم، سپس ماشین سنگین را فروختم و کمک و حمایت مالی پدرم توانستم دستگاه گونی بافی را در دهگلان راه اندازی کنم.

از نحوه کار و فضایی که در آن فعالیت دارید، توضیح دهید؟

فضایی که ما در آن کارگاه گونی بافی را راه اندازی کرده‌ایم، در واقع متعلق به پدرم است که در همان اوایل راه پدرم حامی و پشتیبان من بودند و این کارگاه را در اختیارم قرار دادند و در کنارم بودند، شاید اگر حمایت های پدر و خانواده‌ام نبود من هرگز موفق نمی‌شدم.

چرا کارگاه گونی‌بافی را انتخاب و راه‌اندازی کردید؟

به سبب اینکه منطقه لیلاخ و شهرستان دهگلان قطب کشاورزی در استان از نظر محصول سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، ما با خرید این دستگاه و استفاده آن در صنعت کشاورزی، خدمتی را در این زمینه در منطقه انجام داده باشیم، تا چند وقت پیش کشاورزان دهگلانی برای تهیه و خرید گونی به شهرها و حتی استانهای هم‌جوار مراجعه می‌کردند، اما با راه اندازی این دستگاه ما گونی بافی را بومی سازی کرده و در این زمینه به کشاورزان منطقه در قیمت کمتر و با کیفیت بالاتر، خدمات ارائه می‌دهیم.

نکته: در واقع میکائیل نصرالله‌پور با این اقدام مهم و بومی توانسته است به نحوی شعار امسال را که به سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده را محقق سازد، به معنای بهتر تولید داخلی و بومی با مشارکت خود مردم صورت می گیرد، شغل وی در قبل راننده ماشین سنگین بوده، کاری که علاوه بر استرس راه و حوادث آن فقط زمینه اشتغال یک نفر را می‌توانست فراهم کند، اما این جوان کارآفرین حالا با راه اندازی این کارگاه، زمینه اشتغال بیش از ۱۵ نفر را فراهم آورده است.

آیا از سوی مسئولان و متولیان از شما حمایتی صورت گرفته است؟ در غیر اینصورت چه مطالبه‌ای از آنان دارید؟

در حقیقت من این کار را به تنهایی و البته با حمایت پدرم انجام دادم، این یعنی بدون حمایت از هیچ ارگانی اقدام به تأسیس کارگاه نموده‌ام، من با کمترین سرمایه‌ای که در اختیار داشتم اقدام به تأسیس کارگاه کردم و هدفم از ایجاد آن، رونق تولید داخلی و بومی سازی برای منطقه لیلاخ بوده است، اما از این به بعد که مسئولان از وجود و فعالیت کارگاه من از طریق رسانه و فضای مجازی اطلاع پیدا می‌کنند، درخواست می‌کنم که در این راه ما را یاری، حمایت و پشتیبانی کنند، زیرا این کار نیازمند سرمایه‌ای بسیار است.

نکته‌ای که حائز اهمیت است، شما توانستید بدون حمایت هیچ مسئولی، دستگاه را خریداری کرده و راه بیاندازید و تولید کنید، چه درخواستی از مسئولین و متولیان داری؟

من برای توسعه دادن به کارم و خرید دیگر دستگاه‌های مورد نیاز، نیازمند حمایت مالی از سوی مسئولان هستم، من در نظر دارم دستگاه چاپ را برای توسعه و تکمیل کارگاهم خریداری کنم، اما بدلیل توان مالی ضعیف خودم از عهده خرید آن برنمی‌آیم، از آنان تقاضا می‌کنم که من را در این راه بزرگ که در واقع کمک به صنعت تولید داخلی و بومی است پشتیبانی کنند.

محصول (گونی) تولید شده نهایتاً به کجا صادر می‌شود؟

گونی‌های تولید شده به تمام نقاط کشور ( شهرها و استانها ) ارسال می‌شود، در کنار آن نیز می‌توان تولیدات را به کشورهای همجوار نظیر عراق و ترکیه صادر کنیم.

با توجه به تعداد دستگاه های محدود و فضای کاری بزرگ که می‌توان وسایل بیشتری را در آن جای داد، برنامه شما برای توسعه هرچه بیشتر کارگاه تان چیست؟

در نظر دارم که با حمایت مسئولان و ادارات متولی، دستگاه چاپ و نخ دوزی را نیز خریداری کنم و کارگاهم را در سطح وسیع تر توسعه دهم، اما در نهایت بستگی به حمایت عزیزان مسئول از ماست.

در این کارگاه گونی بافی چند نفر در حال حاضر مشغول به کار هستند و یا بهتر است بگوئیم اشتغال چند نفر را در این کارگاه فراهم کرده‌اید؟

در این کارگاه حدود ۵ نفر بصورت مستقیم که شامل سه نفر خیاط و دوزنده و دو نفر نیز به عنوان اپراتور دستگاه‌ها مشغول هستند که در صورت خرید دستگاه های چاپ و نخ دوزی می‌تواند تا ۱۰ نفر افزایش یابد و بطور غیرمستقیم نیز اشتغال ۱۵ نفر را فراهم آورده است.

و سخن پایانی شما …؟

سخن پایانی من خطاب به جوانان ایرانی بخصوص جوانان جویای کار در منطقه لیلاخ است، کارکردن منوط به داشتن همت و پشتکار است، یعنی باید بخواهیم کار کنیم تا موقعیت آن فراهم شود، با نشستن و دست روی دست گذاشتن نمی‌توان شغلی دست و پا کرد، کار کردن و فعالیت داشتن خود به نوعی عبادت محسوب می‌شود، از جوانان سرزمینم می‌خواهم که همت کنند و تولید را در شهرستان توسعه دهند تا شعار امسال که مزین به جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است را محقق سازند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30900
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.