حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

توضیح اداره ورزش و جوانان مریوان در خصوص یک گزارش 

  • کد خبر : 15040
  • 17 مرداد 1402 - 14:49
توضیح اداره ورزش و جوانان مریوان در خصوص یک گزارش 
اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان در واکنش به انتشار خبری با عنوان «رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان در خواب خرگوشی» در پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، جوابیه‌ای صادر نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان در واکنش به انتشار خبر روز گذشته کردتودی با عنوان «رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان در خواب خرگوشی» جوابیه‌ای صادر نمود.

 

:متن این جوابیه‌ به شرح زیر است

مطلبی با عنوان «رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مریوان در خواب خرگوشی» از سوی خبرگزاری وزین “کردتودی” که دستی والا در پوشش اخبار و رویدادهای مهم حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه ورزش دارد، با این مضمون که گویا مجوز انجام فعالیت گروه ورزش صبحگاهی خاصی را که در آن اقدام به برخی حرکات با بعضی نمادهای خاص شده و اینگونه به اذهان بیان شده که قصد رساندن پیام مشخصی را به جامعه دارد که در این خصوص لازم می نماید توضیحاتی در راستای تنویر افکار عمومی استان به ویژه شهرستان مریوان از سوی اداره ورزش و جوانان مریوان ارائه شود.

 

با توجه به اهمیت سلامت جامعه و نقش موثر فعالیت های بدنی و ورزش و پررنگ شدن این نقش با حضور فضای مجازی در سال های اخیر شاهد هستیم که بسیاری از افراد جامعه به ورزش های دسته جمعی در قالب ورزش های گروهی صبحگاهی و یا عصرگاهی روی آورده و با تشکیل دسته های جداگانه و بعضا بدون مجوز در سطح شهر به ویژه پارک ها اقدام به انجام فعالیت می کنند.

 

آنطور که مشخص است متولی اصلی فعالیت های ورزشی در هر استان و شهرستانی، دستگاه ورزش و جوانان بوده و انجام فعالیت های ورزشی تحت هر عنوانی باید با صدور مجوز این اداره صورت گیرد و در غیر آن برگزاری هرنوع رویداد ورزشی بدون مجوز تخلف محسوب شده و تبعات برگزاری آن به شخص یا اشخاص و نهاد برگزار کننده آن باز خواهد گشت.

 

باید اذعان داشت که در حال حاضر تمامی دستگاه های دولتی ونیمه خصوصی نیز دارای بخش ورزشی و حتی بودجه تعریف شده برای انجام فعالیت های ورزشی هستند و بخش اعظم فعالیت گروه های نرمش و ورزش صبحگاهی که در سطح پارک ها انجام می شود و تحت عنوان ورزش همگانی از آن یاد می شود با مسئولیت شهرداری ها و در حوزه وظایف این نهاد تعریف می شوند.

 

اداره کل ورزش و جوانان استان و به تبع آن ادارات ورزش و جوانان شهرستان های تابعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب لازم در صدور مجوزها تنها اقدام به صدور مجوز برگزاری فعالیت های ورزشی در اماکن سرپوشیده و روباز زیر مجموعه خود می کنند و خارج از این حوزه از صدور هرنوع مجوزی برای انجام فعالیت یا رویداد ورزشی در سطح پارک ها خودداری می نمایند.

 

در این مورد خاص که یکی از گروه های ورزشی اقدام به برگزاری همایش ورزش صبحگاهی نموده است، باید تصریح کرد، دستگاه ورزش و جوانان شهرستان نه تنها مجوزی برای این همایش صادر نکرده بلکه اصولا درخواستی از سوی هیچ گروهی مبنی بر اخذ مجوز برگزاری همایش دریافت نکرده است.

 

با در نظر گرفتن نوع فعالیت این نوع گروه های ورزشی و مکان برگزاری فعالیت آنها اینگونه به نظر می رسد که اگر مجوزی هم صادر شده، مرجع صدور آن نهاد دیگری بوده و اداره شهرستان مریوان اعلام می دارد که هیچ نوع مجوز برگزاری چنین همایشی از سوی این نهاد صادر نشده است.

 

در پایان باید خاطرنشان کرد دستگاه ورزش و جوانان استان کردستان و شهرستان مریوان ضمن اعلام آمادگی برای پاسخگویی به هرنوع درخواستی در راستای روشنگری این موضوع اظهار می دارد؛ از خبرگزاری وزین کردتودی که با توجه به رسالت ذاتی خود آنچنان که در فعالیت چند ساله اخیر نشان داده به طور ویژه در راه اطلاع رسانی دقیق و موثق و پوشش گسترده اخبار رویدادهای مهم استان گام برداشته و در این راه، شفافیت را سرلوحه خبرنگاران تلاشگر خود نموده، در ادامه راه نیز همچنان با در نظر گرفتن شرایط فعلی و توطئه های پیدا و پنهان دشمنان، برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و بی اعتمادی جامعه فرهیخته ورزشی در انتشار اخبار حساسیت های لازم را مدنظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15040
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.