حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
از کلاس درس تا سنگر خدمت؛

جهاد دانشجویان در دل محرومیت+ عکس و فیلم

  • کد خبر : 32990
  • 28 فروردین 1403 - 7:12
جهاد دانشجویان در دل محرومیت+ عکس و فیلم
مقصد اول روستاهای ژاوه‌رود است؛ روستایی سرسبز در سروآباد؛ شاید حال به حال کسی سراغی از مردمان سختکوش و ساده‌زیستش نگیرد، ولی نسیم بهاری اردوهای جهادی در آن وزیدن گرفته و بچه‌های دانشگاه‌های کردستان راهی سنگر خدمت با محرومان شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، چهره‌هایشان خبر در تلالو نور امید در خدمت به محرومین را می‌داد، لباس جهاد را بر تن کرده‌اند تا با اخلاص و همدلی در سنگر خدمت حاضر شوند.

عطر خدمت با حضور ۲۵۰ دانشجوی دانشگاه‌های کردستان آغاز شد، آغازی که راهش به سمت جاده‌های پر پیچ و خم و کم‌برخوردار ژاوه‌رود سروآباد است.

جهادگران برای خدمت، سر از پا نمی‌شناسند؛ به میدان آمده‌اند تا بگویند جهاد ادامه دارد اما این بار در سنگر مقابله با محرومیت.

مردانی که از خاک، بستر و از آسمان برای خودشان سقف گرفته‌اند و با شکستن حصار منیت دل به میدان رُحَماءُ بَینَهُم زده‌اند.

در تکاپوی عشق، آنان که عاشق ترند به دامان معشوق چنگ می‌زنند از به مقصد رسیدن سرشارند چه آنانکه در سفری روحانی راهی نور شدند و چه آن‌هایی که فقط با پای دل و کوله باری مملو از عشق و حسرت راهی سرزمین‌های دوردستی شدند که هنوز هم نوای عارفانه سینه سرخان عاشق را در گوش جان دارند.

مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۶ بود که فرمودند؛ «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.»

این جمله‌ی رهبر انقلاب اسلامی به‌وضوح اهمیت و جایگاه جهت‌گیری و کار جهادی را در منظومه‌ی ارزشی انقلاب اسلامی مشخص می‌کند.

یکی از افراد حاضر در این اردوهای جهادی ضممن ابراز خرسندی از حضور این نیروهای جوان در راستای محرومیت زدایی اظهار داشت: کلکسیون بهار سروآباد با حضور این نیروهای جهادی و رقم زدن بهار محبت و نوع دوستی در محور ژاورود، در فصل شکوفه‌های بادام وحشی و گیلاس تکمیل شد.

وی گفت: آنچه در میان خدمت این جوانان می‌بینیم، شوق خدمت است که از کلاس درس تا این سنگر مجاهدانه در راه خدا قدم گذاشته‌اند.

یکی دیگر از دانشجویان پزشکی که در حال غربالگری فشار خون از بیماران بود اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز توفیقی شد که دل در گرو خدمت به محرومین بسپاریم تا خدمتی از جانب ما نیز به مردمان این منطقه ارائه شود.

وی ادامه داد: این جهادگران شاید امیدی برای دل محرومان باشند تا بتوانند باری از زندگی آنها بردارند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32990
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.