حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
یادداشت؛

جلوه دیگر تلخی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان

  • کد خبر : 14954
  • 16 مرداد 1402 - 7:44
جلوه دیگر تلخی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان
تلخی و جانکاهی آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان با تعهد مسوولان امر و جانفشانی مردمانی از جنس بلور در مبارزه با این اهریمن حیات‌خوار رنگ و جلوه‌ای دیگر یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به دنبال  آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های مریوان، اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در یادداشتی نوشت؛ شوربختانه بلوط‌های زاگرس، یادگاران هزاران ساله این دیار، این روزها به علت آتش افتادن بر جان‌شان از سوی نااهلان حال و روز خوبی ندارند و بالطبع احوالات مردم و اهالی باصفای آن نیز، چنین است.

اما تلخی و جانکاهی این حریق با تعهد مسوولان امر و جانفشانی مردمانی از جنس بلور در مبارزه با این اهریمن حیات‌خوار رنگ و جلوه‌ای دیگر یافت.

در حادثه حریق اخیر در جنگل‌ها و مراتع مریوان ایثار، تعهد، همدلی، همکاری، تلاش و شرافت کلیه ارکان نظام اجتماعی موجود (مردم، نهادها و انجمن های مدنی و زیست‌محیطی، مسوولان و مدیران ارگان‌های مربوطه تا عالی‌ترین رتبه) در هم قرانی میمون، تجربه‌ای گرانسنگ و ترازی از صف‌آرایی در مقابل آتش اهریمنی را پیش نظر نهادند. باشد که این تجربه سنگ‌بنای مستحکم و استوار احیا و حیات بلوط‌های زایا و زندگی‌بخش زاگرس، به ویژه در جغرافیای ما باشد.

به عنوان خادم کوچک مردم شهرستان مریوان دست یکایک شهروندان، فعالین مدنی و انجمن‌های زیست‌محیطی شهرستان و شهرهای همجوار (سنندج، سقز، بانه و پاوه)، مسوولان و مدیران نقش‌آفرین بویژه وزاری کشور و جهاد کشاورزی، و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار باکفایت استان، معاون عمرانی استاندار و مدیران کل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی کردستان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در مهار و اطفای حریق روزهای اخیر شهرستان را می‌بوسم.

قدردان همت والا و رشادت واحدهای پیاده و موتوری و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخاوتمندانه و بی‌ادعا و ارتش همیشه قهرمان شهرستان که دوشادوش مردم و نهادهای دیگر میدان‌دار نبرد با لهیب و حریق بودند، هستم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14954
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.