حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی‌ها؛

جشن «چلچراغ آیه‌ها» در شهرستان مریوان برگزار شد

  • کد خبر : 18231
  • 11 مهر 1402 - 11:25
جشن «چلچراغ آیه‌ها» در شهرستان مریوان برگزار شد
جشن چلچراغ آیه‌ها با عنوان اختتامیه مرحله مقدماتی سی‌امین دوره مسابقات قرآن همزمان با میلاد پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) در سراسر کشور با همکاری کمیته قرآنی هفته وحدت و با حضور تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن بسیج، خانواده‌های آنان، تقدیر و تجلیل از برندگان این مسابقات در حسینیه سیدالشهداء مریوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از مریوان، بهمن سروری مسئول تعلیم و تربیت بسیج در محفل قرآنی چلچراغ آیه‌ها خاطر نشان کرد: مأموریت اصلی این برنامه بحث امید آفرینی و قدرت آفرینی در برابر هتاکان به قرآن کریم و حضور همه شرکت‌کنندگان از آحاد و اقشار  مردم در این برنامه است.

 

وی گفت: سیاست کلی تبیین و ترویج گفتمان‌سازی انس با قرآن و ایجاد گفتمان در خصوص مطالبه حضرت آقا در رابطه‌ با قرآن مقابله با برنامه دشمن و رسانه‌های آنان برای مقابله و تخریب ساحت مقدس قرآن و اسلام ناب است.

 

سروری بیان داشت: ترویج فرهنگ قرآنی یک ضرورت است و در جامعه می‌تواند به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای ارتقای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه مطرح شود.

 

وی با اشاره به ترویج تلاوت و تدبر در قرآن کریم گفت: تلاوت و تدبر روزانه در قرآن، موجب جلب توفیقات الهی، دوری از گناه، افزایش روزی، کاستی مشکلات و… می‌شود و اینها همه آثار وضعی و معنوی طبیعی تلاوت قرآن است.

 

مسئول تعلیم و تربیت بسیج اظهار کرد: بهترین روش برای آشنایی با قرآن، استماع به تلاوت قرآن کریم است؛ بنابراین، ترویج استماع تلاوت قرآن کریم می‌تواند به‌عنوان یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مطرح شود.

 

وی گفت: آموزش قرآن کریم به‌عنوان یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مطرح است. این آموزش می‌تواند به‌صورت کلاس‌های تفسیر، تجوید و ترتیل قرآن کریم ارائه شود.

 

سروری عنوان داشت: انس با قرآن و ایجاد نهضت حفظ این معجزه بزرگ خداوند، راهکاری مؤثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه به‌ویژه در میان نسل نوجوان و جوان جامعه است.

 

وی گفت: می‌توان قرآن را با برگزاری مسابقات، اجرای برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مرتبط با آن، تولید محتوای دیجیتالی مرتبط و… ترویج داد.

 

مسئول تعلیم و تربیت بسیج در پایان اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده، می‌توان از روش‌هایی مانند برگزاری جلسات خانوادگی مرتبط با قرآن، ترویج تلاوت و تدبر در قرآن کریم در خانواده و… استفاده کرد.

 

در ادامه مراسم محفل قرآنی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد تقی ساران معاون سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: از ابعاد نگران کننده دشمنان در مورد قرآن کریم موضوع زنان و حقوق آنان در قرآن کریم است. خداوند متعال زن دوران جاهلیت را که هیچ هویتی از خود نداشت، به جایگاهی رفیع و اللهی منتقل کرد، تا بنیاد خانواده و به تبع آن جامعه را از لوس ابلیس های انسی و جنی پاک نماید.

 

وی گفت: خداوند متعال افتخار تحولات بزرگ عالم را به مادران محول نمود. چنان که ابن سینا می گوید: مادران با یک دست گهواره نوزاد را تکان می‌دهند و با دست دیگر عالم را تکان می دهند. حالا اگر این زن و این مادر تربیت شده قرآن کریم و فرستاده‌ی الهی بود، فرزند او عالم رو در حیطه قدرت خود به سمت رشد تعالی سوق می دهد، که مورد رضایت پروردگار عالم است و اگر این زن و این مادر تربیت شده رسولان ابلیس بود، فرزند او عالم رو در حیطه قدرت خود به انحطاط و سقوط معنوی و مادی نزدیک می کند.

 

حجت الاسلام ساران تصریح کرد: در رابطه با قرآن کریم و نفوذ این معجزه بزرگ در عالم و قلوب انسانهای آزاد به استیصال واقعی رسیده، لذا راهی ندارد جز اهانت و توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و خاتم الانبیا محمد مصطفی(ص).

 

وی در پایان به آیه ۸ سوره الصف از قرآن کریم اشاره نمود و گفت: می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند با دهانهایشان ولی خدا نورش را تمام می‌کند ولو اینکه کافران بدشان بیاید و شرط اتمام نور در ما استقامت در برابر وسوسه های شیطان صفت هایی است که دنیا رو با هزاران رنگ و لعاب به ما عرضه می کنند.

 

گفتنی است اجرای گروه سرود، مسابقه جایزه و مولودی خوانی و پذیرایی از جمله برنامه های متنوع این جشن ولادت پیامبر مهر و رحمت و محفل انس با قرآن بود.

 

و در پایان مراسم از ۱۷۰ نفر برگزیدگان مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و نهج البلاغه تجلیل بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18231
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.