حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

جشن میلاد امام رضا(ع) با ورود بیرق رضوی در بیجار برگزار شد

  • کد خبر : 11636
  • 10 خرداد 1402 - 7:42
جشن میلاد امام رضا(ع) با ورود بیرق رضوی در بیجار برگزار شد
همزمان با فرا رسيدن سالروز ولادت هشتمين ستاره تابناك سپهر ولايت و امامت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)، جشن ها و آیین های متعدد در شهر بيجار و پیرتاج زیر سایه بیرق رضوی و با خادمان رضایی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی از بیجار، با ورود بیرق معطر رضوی توسط خادمان حرم امام رضا علیه سلام، ابتدا مزار شهدای این شهر میزبان عشق و دلدادگی بیجاری ها بود.

سپس بیرق مبارک امام رضا(ع) در منازل خانواده های شهدا و ایثارگران حضور یافت و بعد از آن در مسجد جامع شهر بیجار پذیرای مهر و محبت بانوان و مادران قرار گرفت.

مردمان شهر پیرتاج هم عصر امروز میزبان بیرق رضوی بودند و جشن با شكوه شامگاه سه شنبه در شب ميلاد خجسته امام رئوف(ع) در منطقه محمود آباد شهر بيجار برگزار شد.

دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) سالروز ولادت هشتمين امام شيعيان را گرامي داشتند و در کوچه ها و خيابان های منتهی به مسجد امام رضا(ع)، با توزیع شیرینی و شرب همراه بود‌.

آيين ميلاد ضامن آهو از عصر سه شنبه و با نزديك شدن به غروب آفتاب در خيابان ها و ميادين اصلي شهر بيجار با مولودی خواني، توزيع گل و شيرينی و اهدای جوايز به افرادی كه نام آنها “رضا ” بود آغاز شد و به همين مناسبت شيفتگان امام خوبی ها حضرت رضا (ع) از شهرها و روستاهاي اطراف در مسجد امام رضا (ع) گرد هم جمع شدند.

شب و روز سالروز ولادت آن امام همام را هر ساله مردم ولایت مدار بیجار جشن گرفته و در اين آيين ها كه بيشتر در حسينيه ها، مساجد با برپايی ایستگاه‌های صلواتی در ميادين و خيابان های اصلی اين شهر برگزار شد.

سخنرانان و مادحان ضمن بر شمردن گوشه های از فضايل و خصايص هشتمين امام شيعيان جهان بر پيروی از سيره آن حضرت در تمام عرصه هاي زندگی تاكيد كردند.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11636
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.