حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

جشنی برای ادای تکلیف و تکریم روزه‌اولی‌ها/ عمارت خسروآباد سنندج میزبان ۹ ساله ها شد + تصویر

  • کد خبر : 9316
  • 30 فروردین 1402 - 8:32
جشنی برای ادای تکلیف و تکریم روزه‌اولی‌ها/ عمارت خسروآباد سنندج میزبان ۹ ساله ها شد + تصویر
جشن بزرگ ضیافت الهی، ویژه دختران روزه اولی‌، همزمان با ماه مبارک رمضان در محوطه اثر تاریخی عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، ماه رمضان که از آن به عنوان ماه میهمانی خدا یاد می‌شود فرصتی برای بازتاب حق بندگی نسبت به خالق مطلق و شکرگزاری نعمات او به شمار می‌رود. در این میان به واسطه قدمت فرهنگ کهن ایرانیان و سابقه تاریخی تمدن‌ساز کشورمان بسیاری آیین‌های نمایشی، خرده فرهنگ‌ها و رفتارهای منشعب از آموزه‌های دینی را می‌توان به وضوح مشاهده کرد.

اتحاد، همدلی، مشارکت و تعاون از مهمترین کلیدواژه‌های ایرانیان در تاریخ همیشه پر افتخار مردمان این دیار در بطن رفتارهای آیینی و اجتماعی به شمار می‌رفته است. بی شک تجلی درخشان این کلید واژه‌ها در رفتار اجتماعی و زندگی مردمان کشورمان را در برخی از ایام و مناسبت‌های مذهبی مانند ماه مبارک رمضان بیشتر می‌توان رصد کرد.

استان کُردستان به عنوان یکی از استان‌های غربی ایران دارای سابقه و پیشینه درخشانی در حوزه تمدنی و رفتارهای آیینی کهن آمیخته با نام ایران و ایرانی است. همراهی مردمان این استان و شهرستان‌های آن همسو با ماه میهمانی خدا جلوه‌های نابی از همدلی مسلمانان را در آیین‌های عبادی و رفتارهای نمایشی منشعب از مبانی مذهبی، آیینی و دینی به رخ می‌کشد.

به مناسبت ماه مبارک رمضان مراسم جشن بزرگ روزه اولی‌ها با حضور دانش‌آموزان دختر سنندج در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج برگزار شد.

در این آیین باشکوه حدود هزار نفر از دختران روزه اولی که برای نخستین سال گرفتن روزه بر آنها واجب شده است در فضایی معنوی این روز خجسته را جشن گرفتند.

در این مراسم که در عمارت خسروآباد سنندج و در محوطه این مکان برگزار شد فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با تبریک این روز به دختران روزه اولی گفت: روزه داری در ماه مبارک رمضان زمینه‌ای برای خودسازی و رسیدن به تقوای الهی است.

«سردار سید صادق حسینی» افزود: برگزاری این جشن باشکوه و معنوی در یک فضای تاریخی کاری نو و تازه است که امیدواریم همچنان در سال های آینده نیز تداوم داشته باشد.

در این مراسم جشن دختران روزه اولی که در اولین سال مهمانی خدا بر سفره خداوند مهمان می‌شوند ضمن قدردانی از دعوت الهی برای حضور در این مهمانی با خداوند متعال عهد بندگی می بندند تا روزه را همچون نماز پاس داشته و از این خوان گسترده کرم الهی برای بهشتی شدن بهره گیرند و با این راهنما در سفر بهشتی همسفر شوند تا بهشت برین الهی و همسفر باشند تا بهشت.

این سفره خوان مراد است، خوان مرادی که در آن دختران روزه اولی با چادرهای رنگی همچون فرشتگان در صفوف منظم خداوند را بندگی و ستایش می‌کنند، فرشتگانی که مادران نسل های آینده هستند و تاریخ به آینده این دختران قامت بسته و قامت برافروخته چرا که این دختران با تربیت نسل های صالح قامت تاریخ را یا به عظمت کشیده و یا با انحراف از مسیر حق قامت تاریخ را خمیده خواهندکرد که البته مهمان شدن بر خوان کرم الهی در ضیافت الله اعظم برای این دختران چیزی جز برکت نخواهد بود.

 

 

برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها در بیجار

جشن روزه اولی‌ها مخصوص‌ دانش‌آموزان سال اول تکلیف در مسجد موسی بن جعفر (ع) شهرستان بیجار نیز با هدف تشویق و انس هرچه بیشتر به روزه‌داری، تبیین جایگاه والای ماه مبارک رمضان و تاثیر اعمال ارزشمند آن در سعادت انسان، در فضایی معنویی و خاطره انگیز برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9316
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.