حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان:

جشنواره ورزشی «دختران آفتاب ایران» در کردستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 26594
  • 20 دی 1402 - 11:31
جشنواره ورزشی «دختران آفتاب ایران» در کردستان برگزار می‌شود
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: جشنواره ورزشی «دختران آفتاب ایران» با عنوان «دآا» در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از مهر، افشین خوشگوار صبح چهارشنبه در دومین جلسه هماهنگی اجرای دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران با عنوان «دآا»، اظهار کرد: این جشنواره در سه مدرسه دخترانه شبانه‌روزی در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان برگزار می‌شود.

وی افزود: وجود زیرساخت‌های مناسب ورزشی و بهره‌گیری از مربیان و متخصصان ورزشی در مدارس این سه شهرستان از دلایل انتخاب شدن آنها هستند.

وی اردیبهشت ماه سال آینده را به عنوان زمان پایان جشنواره دختران آفتاب ایران بیان کرد.

همکاری سه دستگاه و هیات‌های‌های ورزشی در برگزاری جشنواره «دآا»

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه با بیان اهمیت برگزاری هرچه باشکوه این رویداد در میان دختران دانش‌آموز اظهار کرد: این جشنواره با همکاری سه دستگاه ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برگزار می‌شود.

فرزاد خاکی عنوان کرد: همچنین حضور فعال هیأت‌های ورزش‌های همگانی و همچنین ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان نیز در برگزاری این رویداد همکاری دارند.

وی همچنین بر حضور مسؤولان هر سه دستگاه برگزار کننده در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران تاکید کرد و افزود: باید افتتاحیه این رویداد در شأن و جایگاه استان کردستان برگزار شود.

۳۶۵ دانش‌آموز دختر تحت پوشش جشنواره «دآا» قرار می‌گیرند

سرپرست گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: از اهداف این جشنواره تحت پوشش قرار دادن بیش از ۳۶۵ دانش‌آموز دختر ساکن در خوابگاه و استعدادیابی، تشکیل کانون‌های ورزشی و همچنین پیکرسنجی در میان دانش‌آموزان است.

گلاله محمد سلیمی با اشاره به نظارت مستقیم کارشناسان گروه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و مربیان متخصص ورزشی بر نحوه برگزاری مسابقات تاکید کرد و گفت: در کنار برگزاری این مسابقات در جشنواره «دآا» گارگاه‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های حوزه جوانان و سلامت جامعه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ محورهای بخش همگانی این جشنواره فرهنگی ورزشی طناب زنی، چوب کشی، دارت و بازی‌های بومی محلی همچون هفت سنگ، گانیه، کلاس اعلام شده‌اند و محورهای بخش قهرمانی نیز رشته‌های تنیس روی میز، والیبال، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، بدمینتون و فوتسال هستند.

این جشنواره با محوریت ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی با اهدافی همچون توسعه و ترویج ورزش و نشاط در میان بانوان، افزایش سلامت جسمی و روحی و غنی سازی فعالیت‌های اوقات فراغت و ترویج سبک زندگی فعال در مدارس شبانه‌روزی دخترانه و همچنین در میان بانوان روستایی و مناطق محروم و به ویژه دختران دانش‌آموز، افزایش درصد مشارکت دختران روستایی و عشایر در ورزش برگزار می‌شود.

با اعلام مسؤولان ورزش استان آئین افتتاحیه این جشنواره در بهمن ماه و در طول دهه مبارک فجر به میزبانی شهرستان سقز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26594
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.