حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

«جشنواره سلاله» ویژه فعالیت‌های بقاع متبرکه در کردستان برگزار می‌شود/بقاع متبرکه، قطب فرهنگی کردستان است

  • کد خبر : 12177
  • 22 خرداد 1402 - 8:23
«جشنواره سلاله» ویژه فعالیت‌های بقاع متبرکه در کردستان برگزار می‌شود/بقاع متبرکه، قطب فرهنگی کردستان است
حجت‌الاسلام کاروند گفت: برای نخستین بار «جشنواره سلاله» ویژه فعالیت‌های بقاع متبرکه در استان کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفتگو با کُردتودی اظهار کرد: «جشنواره سلاله» بین امامزادگان و بقاع متبرکه کردستان به منظور انتقال تجارب امامزادگان بین یکدیگر و همچنین ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی برگزارمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان کردستان بیش از ۷۰ امامزاده و بقاع متبرکه داریم که قطب فرهنگی استان کردستان محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام کاروند بیان کرد: حرکت توسعه‌ای که این سال‌ها در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و زیرساخت‌ها امامزادگان و بقاع متبرکه رخ داده است بسیار چشمگیر است و مردم ارادت خاصی به این‌ اماکن دارند و از این رو مهم‌ترین جایگاهی که کارهای فرهنگی انجام می‌دهد همین اماکن هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برپایی جشنواره سلاله برای اولین بار در میان امامزادگان یادآور شد: هر امامزاده پایگاه اطلاع‌رسانی دارد که براساس فراخوان و موضوعات موردنظر می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند. هدف جشنواره هم معرفی خدماتی است که درامامزادگان صورت می‌گیرد و این امر باعث کیفی‌سازی خدمات می‌شود.

وی یکی از نتایج این جشنواره را ارتباط امامزادگان و بقاع با هم خواهد بود و بیان کرد: امامزادگان می‌توانند از تجارب یکدیگر بهره ببرند و نکته مهم در این جشنواره این است که همه امامزادگان در یک سطح امکان حضور درجشنواره را ندارند از این رو در سه سطح امامزادگان می‌توانند به رقابت بپردازند.

کاروند اظهار کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود. به شکلی که در سطح استانی برگزیدگان ‌انتخاب و سپس در سطح ملی رقابت ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان فرصت ارسال آثار را تا ۱۵تیرماه برشمرد و تصریح کرد: گزینش اولیه در مردادماه صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: زمینه‌های شرکت در جشنواره در دو حوزه مدیریتی و مرکز افق تعریف می‌شود که مرکز افق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعیو  قرآنی را پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیات‌های مذهبی، ترویج وقف فردی و مشارکتی، اجرای اعیاد مذهبی و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگی مدنظر است.

کاروند گفت: در حوزه فعالیت‌های اجتماعی نیز اجرای طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت مدنظراست که در فعالیت‌های قرآنی نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم، موذن راتب، برپایی کلاس‌های قرآن و ‌تفسیر و همچنین برپایی جلسات جزخوانی در ماه رمضان هدف ما اصلی این جشنواره است.

 وی اظهار کرد: داوری معیار بر مبنای کمیت و کیفیت برنامه‌های اجرایی، کیفیت و کمیت مخاطبین و نوآوری و خلاقیت در اجرا و تاثیرگذاری فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12177
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.