حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج در سنندج برگزار شد

  • کد خبر : 24886
  • 23 آذر 1402 - 12:32
جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج در سنندج برگزار شد
پیش از ظهر امروز و به همت معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه بیت‌المقدس جشنواره جهادگران علم و فناوری در سالن امامت سنندج، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پیش ازظهر امروز و با حضور جمعی از نخبگان علمی و هنری استان کردستان در عرصه فناوری اطلاعات، جشنواره جهادگران علم و فناوری در سالن همایش امامت شهر سنندج برگزار شد.

 

احمد عینی معاون علمی پژوهشی و فناوری سپاه بیت‌المقدس در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این جشنواره در سه محور و با هدف جذب و شناسایی نخبگان و فرهیختگان برگزار می‌شود، اظهار داشت: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه مردمی در سطح کشور متولی برگزاری این جشنواره می‌باشد

وی افزود: این جشنواره همه ساله برگزار می‌شود و در سال جاری نیز ۸۶ طرح از کل استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۲ طرح مورد حمایت قرار گرفت و در این میان طرح‌هایی که قابلیت تجاری سازی را داشته باشند بکار گرفته خواهند شد.

 

سعید شعبانی معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این جشنواره به تببین اهمیت نقش نخبگان در جامعه اشاره نمود و با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ حقی برای نخبگان ایرانی قائل نبودند، اظهار داشت: در دوران ستمشاهی سردمداران کشور ما سرسپرده نظام سلطه و استکبار جهانی بودند و عقب افتادگی‌های کشور ما در حوزه تکنولوژی و در حوزه فناوری و در حوزه نوآوری برای آنان مهم نبود.

 

وی افزود: امروز دغدغه مقام معظم رهبری در این مسئله است و ایشان بارها تاکید کرده‌اند که از این حرکت پرشتاب علمی باید تا پای جان دفاع کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: امروز بسیج علمی ما فعال شده است و با شناسایی طرح‌ها و با شناسایی نخبگان و با پشتیبانی از تبدیل این طرح‌ها و ایده‌ها به فناوری و به محصول و تولید ثروت؛ حمایت و پشتیبانی خود را نشان داده است و امیدواریم این برنامه‌ها کمک کند تا از ظرفیت‌های استان در این حوزه استفاده ببریم.

 

به گفته شعبانی ما امروز باید به فرموده مقام معظم رهبری شاهد وجود ایران قوی باشیم و این محقق نخواهد شد مگر آنکه از ظرفیت‌های موجود استفاده لازم را برده باشیم

وی ادامه داد: امروز در حوزه کشاورزی و دامداری یکی از دغدغه‌های نظام و دغدغه مجموعه سپاه و بنیاد تعاون بسیج تولید گوشت قرمز در کشور است که دشمنان ما در این حوزه برنامه‌های فراوانی دارند

 

به گفته وی امروز دشمن در حوزه‌های دیگر سیلی خورده و در حوزه اقتصادی ورود پیدا کرده است.

 

وی به نقش معادن در کشور اشاره نمود و گفت: در حوزه معدن امروز استان کردستان معادن بسیار غنی را در اختیار دارد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

شعبانی بر لزوم محرومیت‌زدایی در کشور تاکید نمود و بیان داشت: امروز ما در مناطق محروم و کم برخوردار مشکل معیشت، اشتغال و بیکاری را داریم و با اینکه در بحث ارائه بسته‌های حمایتی و پشتیبانی از محرومین کارهای خوبی انجام شده است، اما باید از توانمندی‌های نخبگان نیز در این مناطق بهره گرفت.

 

شعبانی از لزوم ایجاد گفتمان دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: موضوعات دانش‌بنیان و موضوعات فناوری در لایه‌های مختلف جامعه ما هنوز تبدیل به یک گفتمان غالب نشده است و باید از طرح‌ها و ایده‌ها حمایت شود تا این طرح‌ها تبدیل به قدرت و ثروت و سرمایه اجتماعی شوند.

 

وی ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری بر حرکت اساسی در جهت رفع گرفتاری ها و محرومیت‌ها تاکید دارند و با توجه به اینکه ما در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم باید سعی کنیم تا یک مجلس انقلابی و توانمند را در کنار دولت انقلابی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز باید بستر مناسب برای افراد با استعداد در مناطق محروم ایجاد شود تا تیم‌هایی که دارای ایده و طرح هستند بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند

 

شعبانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امروز مصداق شعار مرگ بر امریکا کار کردن برای این ملت و کار کردن برای این مردم است و امروز ایران اسلامی بر اساس مشارکتی که مردم در همه حوزه‌ها دارند از مسائل و مشکلات و تنگناهای مختلف عبور کرده و در مسیر رسیدن به قله قرار دارد.

گفتنی است در بخش پایانی این جشنواره نیز با حضور سردار امان‌الله گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از چهره‌های برتر جشنواره تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24886
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.