حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
فرمانده سپاه بیجار:

جریان سلطه و حقوق‌بشر آمریکایی دیگر رنگ باخته است

  • کد خبر : 26179
  • 13 دی 1402 - 9:24
جریان سلطه و حقوق‌بشر آمریکایی دیگر رنگ باخته است
فرمانده سپاه بیجار گفت: حقوق بشر آمريکايي، اهرم فشار استعمارگرانی که با جریان سلطه بر جهان دیکتاتوری می‌کردند، امروز دیگر رنگ باخته است.

حسین رجب‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهارداشت: آمريکایی‌ها در مواردی که نتوانسته‌اند از اهرم سياسی و نظامی يا حتی اهرم‌های تحریم اقتصادی برای ضربه زدن استفاده کنند، اهرم حقوق بشر را وسيله‌ای مؤثر برای پيش بردن سياست‌های شیطانی خود در مجامع بين‌المللی دانسته و آن را به کار می‌برده‌اند.

وی حقوق بشر را از ديدگاه بسياری از ابرقدرت‌ها و نهادهای بين‌المللی ابزار و اهرم فشاری برای پيشبرد اهداف و نظريه‌های شوم دشمنان انسانیت برشمرد و افزود: آمريکا يک از ابرقدرت‌های جهان، از اين واژه ۲ کلمه‌ای، در هر موقعيت به نفع خود استفاده می‌کند و با عملکردی که در جهان به اثبات رسانده‌ است، دیگر این دستاویز هم کارایی خود را از دست داده‌ است.

فرمانده سپاه بیجار گفت: ابر پوشالی‌های جهان، حقوق بشر را ابزاری برای پيشبرد اهداف خود انتخاب می‌کنند تا در مواقعی که نمی‌توانند از نظر سياسی، نظامی و اقتصادی کشورهای ديگر را زير سلطه خود قرار دهد، از آن بهره ببرند.

وی با تشریح اینکه آمريکا هر جا که لازم باشد از حقوق بشر استفاده می‌کند تا نقشه‌های شیطانی علیه جوامع انسانی را عملی کند، گفت: در بسياري از مواقع نيز سازمان ملل متحد هم سو و هم قدم با ابرقدرت‌های جهان می‌شود و حقوق بشر را از نگاه آنها تجزيه و تحليل مي‌کند.

رجب‌پور گفت: اگر بخواهيم به بحث حقوق بشر از منظر داخلي آن نگاه کنيم، بايد به زمان انقلاب فرانسه و ديدگاه‌های که درباره آزادی بشر است برگشت.

وی با اشاره به اینکه واقعيت اين است که متأسفانه در بيشتر مواقع، نگاه ابرقدرت‌ها، قدرت‌های بين‌المللی و استعمارگر به مجامع و نهادهای بين‌المللی، حقوق بشری، خود حقوق بشر و حقوق‌های بين‌المللی‌ای که از طريق سازمان ملل متحد ارائه می‌شود، ابزاری است، گفت: اين نگاه ابزاری را در چند جهت به کار گرفته‌اند، يکی اينکه تمام اعمال خود را از طريق پوشش دفاع از حقوق بشر پنهان می‌کنند و در واقع از حقوق بشر به عنوان سرپوش گذاشتن، تبرئه و توجيه اعمال و جرائم خود استفاده می‌کنند.

فرمانده سپاه بیجار اظهارکرد: بهترين مثال اين مورد در ادبيات فارسی، دزدی است که هنگام دزدی کردن فرياد آی دزد سر می‌دهد، يعني با اين کار می‌خواهد دزدی خود را پنهان کند و خود را در دسته افرادی قرار دهد که از آنها دزدي شده است؛ در حالي که خود او دزد است، نگاه آمريکایی‌ها حتی‌به سازمان ملل اين بوده که آن را ايجاد کنند و زير سايه آن به عنوان ابزار از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26179
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.