حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) در میان زنان عالم

  • کد خبر : 25046
  • 26 آذر 1402 - 8:08
جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) در میان زنان عالم
مردم عاشق اهل بيت استان كردستان شب گذشته با پوشيدن لباس های سياه و برپايی مجالس عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشك ماتم ريختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،حضرت فاطمه زهرا(س) تنها دختر پیامبر بزرگ اسلام(ص) بوده که معصومه و از درجه عصمت برخوردار بود و در میان تمام مخلوقات عالم، برترین مخلوقات و اگر نور پاک ایشان نبود و قدم به هستى نمی‌‏گذاشت بدون تردید خداوند متعال دیگران را خلق نمی‌کرد.

مردم عاشق اهل بيت استان كردستان شب گذشته با پوشيدن لباس های سياه و برپايی مجالس عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشك ماتم ريختند.

مردمان استان کردستان در سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) یکپارچه عزادار و سوگوار بودند؛ علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان، ضمن تاکید بر الگوپذیری از سیره حضرت زهرا(س) «توجه به جایگاه، آشنایی با سبک زندگی، ساده‌زیستی و اخلاق حضرت فاطمه زهرا(س) را تکلیفی برای مسلمانان عنوان کردند.

حضرت فاطمه زهرا(ع) اسوه همه زنان جهان است

ماموستا فایق رستمی عالم برجسته اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: هر اندازه از مقام، منزلت و پاکدامنی حضرت فاطمه(س) سخن بگوئیم، باز هم نتوانسته‌ایم بزرگی و فضیلت دختر مبارک رسول اکرم(ص) را بیان کنیم.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در قناعت، سخاوت، معنویت، عرفان، خودسازی، عبادت، طاعت در تمام کره خاکی نمونه بودند.

ماموستا رستمی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(ع) اسوه همه زنان جهان و از نظر عفت و پاکدامنی آنقدر نمونه است که او را عصمت کبری گفته‌‌اند، بنابراین زنان مسلمان اگر پیرو این بانوی گرامی هستند، باید در عصمت به ایشان تأسی کنند.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه به‌خوبی شناسانده شود، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در عصمت، عفت، عفاف و حجاب باید الگوی همه بشریت باشد.

وی الگوبرداری از روش و سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا را موجب سعادتمندی انسان در دنیا و قیامت ذکر کرد و گفت: سراسر زندگی حضرت فاطمه در جایگاه دختر بودن، همسربودن، مادربودن و بندگی پروردگار درس است و باید از آن الگو بگیریم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه در کتاب‌های اهل سنت روایات زیادی از رسول اعظم(ص) در شأن و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(ع) آمده است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(ع) در سایه کمالات و فضایل الهی بدان جا رسید که پیامبر(ص) ایشان را در جایگاه کرامت نزد خود قرار داد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25046
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.