حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

جاده های قاتل بیجار

  • کد خبر : 27656
  • 11 بهمن 1402 - 7:12
جاده های قاتل بیجار
۲۸ دی ماه امسال بود که ۲ تصادف شدید در محور بیجار به تکاب در پیچ‌های معروف صلوات‌آباد و در فاصله دو ساعت از هم رخ داد و تلفات جانی و مالی برجا گذاشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ۲۸ دی ماه امسال بود که ۲ تصادف شدید در محور بیجار به تکاب در پیچ‌های معروف صلوات‌آباد و در فاصله دو ساعت از هم رخ داد و تلفات جانی و مالی برجا گذاشت

جاده‌ای بسیارخطرآفرین که در اوائل انقلاب ساخته شد و مکرر مسیر تردد بسیاری از شهروندان بیجاری است و صد افسوس که بارها خبرنگاران به این موضوع پرداختند و همین چند سال پیش از این بود که خبرنگار بیجار در همین محور تصادف کرد و کشته شد.

خطرآفرینی این جاده با توجه به اینکه بارها شاهد تصادف‌های دلخراشی بوده، تاکنون بدون تغییر در وضعیت و کیفیت آن باقی مانده کسی زیر بار مسئولیت آن نمی‌رود.

هر روز چندی از مردم مظلوم شهرستان بیجار و تکاب در این مسیر دچار حادثه می‌شوند و شاهد از دست رفتن سرمایه های جانی و مالی خود هستند.

متاسفانه در این سال‌های اخیر یکی از خانواده‌‎هایی که پس از یک‌دهه صاحب فرزند شده بودند، در همین محور تصادف کردند و مادر و فرزند هر دو جان باختند.

تنها عملکردی که تا امروز از جانب نماینده عالی دولت در این جاده اتفاق افتاده است، تیغ اندازی حاشیه جاده برای نزولات جوی و لکه گیری‌های بدرد نخور آسفالت جزئی، اتفاق درخور توجه‌ایی صورت نگرفته است.

با توجه به افزایش قابل توجه ترددهای انواع خودروهای سنگین و ترافیکی، تریلر و کامیون‌های حمل سنگ و سیمان از تکاب و بالعکس قاعدتاً بایستی اداره راه و شهرسازی از محل بودجه عمومی کشور برای رفع ایرادهای خصوصا اصلاح هندسی پیچ‌های خطرناک و پهنای باند جاده اقدام نماید که تاکنون هیچ تغییر و اقدامی در این باره مشاهده نگردیده است.

این جاده بی‌رحم مثل سایر جاده های بیجار قاتل و بلای جان مردم شده است اگر چه تولید خودروهای بی‌کیفیت و رانندگی بی محابا در جاده های غیر استاندارد که فاقد دوربین و علائم هشداری و موانع می باشد، خود در تصادفات و حوادث موثر است.

سوال این است اگر اداره راه بودجه احداث یا بهبود جاده را ندارد آیا از نصب تابلوهای هشدار دهنده مانند پیچ خطرناک و…نیز ناتوان است، اگر چنین است فرماندار محترم و تلاشگر شهرمان در این زمینه فکر بکنند تا شاهد کشتار جاده‌های بیجار نباشیم، همین جاده های قاتل پروفسور ستاره‌ها، جمشیدی‎ها و پنج جوان نخبه هوافضای سپاه را از ما گرفتند و چه خانواده‌های داغدار جوانان و عزیزان خود شدند.

یادداشت از سیدمحمدصابر سبحانی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27656
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.