حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان خبر داد:

ثبت ۱۱ طرح در کمیته ملی تسهیلات روستایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان

  • کد خبر : 18807
  • 18 مهر 1402 - 13:33
ثبت ۱۱ طرح در کمیته ملی تسهیلات روستایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان از ثبت ۱۱ طرح در کمیته ملی تسهیلات روستایی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: یک هزار و ۶۷۸ روستا در کل استان کردستان وجود دارد که در مجموع یک هزار و ۳۱۴ دهیار داریم و ۳۶۴ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار هستند.

سیروان بهرامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دفتر امور روستایی به عنوان دستگاهی نظارتی، شرح وظایف مشخصی را دارد که با مجموعه دستگاه‌های اجرایی در حال انجام وظیفه است.

وی گفت: با توجه به رویکرد دولت آقای رئیسی که توجه خاصی به مناطق روستایی و مناطق محروم دارند، با رویکرد نوین به دنبال توسعه این روستا هستیم که اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه رشد ۱۸۸ درصدی در توزیع و جذب اعتبارات در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و رشد ۲۰ درصدی افزایش اعتبارات دهیاری‌ها در ۶ ماهه امسال رخ داده است، افزود: باتوجه به ایجاد منابع درآمدی پایدار در دهیاری‌ها و روستاها در سال گذشته تا به امروز برای اولین بار ۱۱ طرح در کمیته ملی تسهیلات با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان ثبت شد.

بهرامی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، در حوزه مشکلات فاضلاب روستا در ۵۲ روستای استان کردستان ۱۰ هزار و ۶۸۱ متر لوله خریداری شد.

وی اضافه کرد: در بحث تعداد پروانه‌های ساختمانی با توجه به سیاست‌های تشویقی دولت در سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

وی یادآور شد: ۴۳ میلیارد تومان در بحث حوزه‌های بازسازی قنوات، اماکن ورزشی در اماکن روستایی و بازسازی مدارس اعتبارات در نظر گرفته شد.

بهرامی گفت: یک هزار و ۶۷۸ روستا در کل استان کردستان وجود دارد که در مجموع یک هزار و ۳۱۴ دهیار داریم و ۳۶۴ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار هستند.

به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کردستان کمیسیون ماده ۹۹ در روستاها و خارج از حریم شهری در روستاها جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز فعال شده است.

وی خاطر نشان کرد: در هفته دولت امسال نیز، ۴۵۰ پروژه با ارزش ریالی ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد که دهیاری‌ها متولی آنها بودند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18807
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.