حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

ثبت ‌جهانی هورامان برگه‌ای بر تقویم افتخارات و دستاوردهای کردستان است

  • کد خبر : 14677
  • 09 مرداد 1402 - 12:31
ثبت ‌جهانی هورامان برگه‌ای بر تقویم افتخارات و دستاوردهای کردستان است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان برگه‌ای بر تقویم افتخارات و دستاوردهای کردستان و غرب کشور است.

منصور مهرزاد ضمن تبریک دومین سالگرد ثبت جهانی هورامان در گفتگو با کُردتودی اظهار کرد: ثبت آثار و محوطه‌ها در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان، شناخته شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این سازمان اثرهای متعددی را در سراسر جهان با توجه به ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به‌عنوان میراث جهانی ثبت می‌کند.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکارانی که به‌نحوی در ثبت این اثر همکاری داشتند، عنوان کرد: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان در یونسکو که نتیجه یک همت جمعی بود، در واقع به‌معنای تأیید و تجلیل از ارزش‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی و حفظ این میراث گران‌بها برای نسل‌های آینده است.

مهرزاد افزود: ثبت این منطقه جهانی نه تنها یک اتفاق کم‌نظیر برای کشور ما بود بلکه یک موهبت خدادادی برای شناساندن هورامان به جهانیان است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: مردم سخت‌کوش هورامان چندین هزار سال فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کرده‌اند، لذا انتظار می‌رود بیش‌از‌پیش بر روی توسعه پایدار گردشگری منطقه تمرکز کنند.

وی بیان کرد: از تمام مردم عزیز ایران زمین دعوت می‌کنم تا از این اثر جهانی شگفت‌انگیز دیدن کنند و سفر به دنیای پر رمز و راز تاریخ را در این منطقه تجربه نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14677
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.