حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد تولد در شهرستان دهگلان/ محمد و آینا در صدر نامگذاری‌ها

  • کد خبر : 7027
  • 07 اسفند 1401 - 7:38
ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد تولد در شهرستان دهگلان/ محمد و آینا در صدر نامگذاری‌ها
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دهگلان از ثبت یک هزار و 58 مورد تولد در سال جاری در این شهرستان خبرداد.

جمال مبارکی رئیس اداره ثبت احوال دهگلان امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با بیان اینکه کاهش ازدواج در بین جوانان و افزایش طلاق در دهگلان بسیار نگران کننده است، اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۵۸ مورد تولد نوزاد در این شهرستان به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته این میزان کاهش یافته و روند نزولی داشته است.

وی افزود: میزان ثبت ولادت در چند سال اخیر در شهرستان دهگلان و همچنین در کشور کاهش یافته که برآورد می‌شود با اجرایی‌شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بر حسب دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری روندی صعودی پیدا کند.

مدیر ثبت احوال دهگلان خاطرنشان کرد: در سال جاری در دهگلان، ولادت فرزند پسر ۵ درصد در مقایسه با فرزند دختر بیشتر شده است و نام‌های محمد و آینا در صدر نامگذاری‌های پسران و دختران قرار داشته‌اند.

به گفته مبارکی میزان وفات در سال گذشته ۴۳۸ مورد بوده که در مقایسه با سال جاری تغییری نکرده است و عملاً تنها موردی که در این دو سال ثابت مانده، وفات است.

وی افزایش میانگین سن ازدواج و همچنین افزایش طلاق را در شهرستان نگران کننده توصیف کرد و عواقب و ثمرات آن را ناشی از افزایش سن مادران باردار و ریسک فرزندآوری در خانم ها دانست.

مبارکی با بیان اینکه میزان وفات آقایان نسبت به خانم ها در سال جاری ۴۸ درصد بیشتر است، عنوان داشت: میانگین سن وفات آقایان ۶۷٫۷ سال و در خانم ها به میزان ۷۰٫۵ سال می‌باشد.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت شهرستان دهگلان در سال ۱۴۰۱ یک و نیم درصد بوده، افزود: در ثبت آمار وفات، بیماری قلبی بعد از کهولت سن، بیشترین علت وفات در شهرستان بوده است.

مدیر ثبت احوال دهگلان میزان ازدواج را در سال جاری ۴۹۲ مورد و تعداد موارد طلاق را نیز ۱۷۴ مورد بیان نمود و گفت: میانگین سن ازدواج مردان ۲۸٫۳ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳٫۴ سال بوده است.

رئیس ثبت احوال دهگلان در ادامه از مردم شهرستان دهگلان خواست که نسبت به تعویض کارت ملی هوشمند اقدام کنند و با مراجعه به ثبت احوال و دفاتر خدماتی در سطح شهر شناسنامه‎‌های قدیمی خود را تعویض کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7027
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.