حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان خبر داد:

تولید بالغ بر ۱۰ هزار کیلوگرم ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی

  • کد خبر : 17000
  • 26 شهریور 1402 - 9:35
تولید بالغ بر ۱۰ هزار کیلوگرم ماهی در استخرهای دومنظوره کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان با بیان اینکه وجود ۶۰۰ استخر دو منظوره کشاورزی در این شهرستان می‌تواند نقش بسزایی در تولید انواع ماهی‌های سردآبی داشته باشد، گفت: شهرستان دهگلان با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و بکر، به عنوان قطب پرورش آبزیان در استان شناخته می‌شود.

فرهاد یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در دهگلان، با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان دهگلان برای تبدیل شدن به قطب تولید ماهی در غرب کشور استفاده شود اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵۰ استخر خاکی و ۳۵۰ استخر بتنی در سطح شهرستان موجود بوده که این ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان می‌باشد.

وی به بهره‌برداری از چندین استخر با ظرفیت پرورش بالغ بر ۱۰ تن ماهی در شهرستان در فصل صیداشاره نمود و افزود: پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره ضمن کمک به تولید ماهی در رشد سایر محصولات کشاورزی نیز مؤثر خواهد بود و می‌توان با استفاده از استخرها در ذخیره کردن آب و همچنین پرورش ماهی قزل‌آلا، بهره‌مند شد.

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان عنوان داشت: به تعداد ۱۵ هزار قطعه ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی دهگلان رهاسازی شده‌اند و بالغ بر ۱۰ هزار کیلوگرم ماهی نیز در این سایت‌های کوچک شیلاتی تولید می‌شود.

یعقوب نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرورش ماهی در استخرهای دومنظوره شهرستان رونق مناسبی دارد و در صورت ترویج و استفاده سایر کشاورزان زمینه تولید صدها تن ماهی در منطقه فراهم است که روستاهای تازه‌آباد، سراب‌دوکل و گزگزاره در این زمینه پیشرو هستند.

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان دهگلان در زمینه ایجاد سایت‌های کوچک شیلاتی و استخرهای دو منظوره از ظرفیت بالایی در منطقه برخوردار است و کشاورزانی که دارای چاه‌های کشاورزی هستند، می‌توانند با راه‌اندازی و ایجاد استخرهای دو منظوره از تسهیلات نهادهای حمایتی وزارت جهاد کشاورزی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: ایجاد سایت‌های کوچک شیلاتی و استخرهای دو منظوره کشاورزی در شهرستان، می‌تواند در تأمین مواد غذایی و پروتئین‌ شهرستان، استان و حتی سراسر کشور مؤثر باشد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17000
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.