حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
10

تولد ۳۸ نوزاد زنده در کلینیک درمان ناباروری سنندج

  • کد خبر : 1899
  • 26 مهر 1401 - 9:17
تولد ۳۸ نوزاد زنده در کلینیک درمان ناباروری سنندج
رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج گفت: با تلاش‌های کادر درمانی و پرسنل کلینیک درمان ناباروری این بیمارستان در سال گذشته، 38 زایمان موفق و تولد نوزاد اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، برهان مرادویسی اظهار کرد: در کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج امکان اهدای جنین برای زوج‌هایی که به دلایل مختلف امکان باروری ندارند، ایجاد شده است و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی به صورت حمایتی پرداخت و متقاضیان و مراجعین فقط ۱۰ درصد را پرداخت می‌کنند.

وی پرداخت حمایتی و تخفیف در هزینه‌ها را برای خدمات شامل تسه(TESE) دوبار در سال، انجماد سه بار در سال، ذوب سه بار در سال، ICSIسه سیکل در سال و انتقال سه سیکل در سال اعلام کرد.

به گفته مرادویسی، کلینیک درمان ناباروری بیمارستان بعثت سنندج با تیم درمانی توانا شامل سه پزشک متخصص زنان، یک پزشک فلوشیپ ناباروری، دو نفر جنین شناس PhD، پزشک متخصص اورولوژی، چهار نفر کارشناس مامایی، یک نفر پرستاری، دو نفر پرسنل آزمایشگاه و بیهوشی، آماده و در حال ارائه خدمات درمان ناباروری به زوج‌های مراجع است.

رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج از انجام ۲۱ مورد جراحی ناباروری مردان به صورت نمونه‌برداری تسه در نیمه اول جاری خبر داد و گفت: برای عمل تسه پوست کیسه بیضه در اتاق عمل شکاف داده شده و به کمک میکروسکوپ جراحی متناسب با مشکلات روی کپسول بیضه(تونیکا آلوژینه)، از نقاط مناسبت در بافت بیضه نمونه‌برداری می‌شود‌.

مرادویسی در ادامه از وجود ۵ هزار پرونده فعال که یک هزار مورد از آنها در یکی از مراحل پروسه درمانی در مرکز قرار دارند خبر داد و تصریح کرد: در نیمه اول امسال یک هزار و ۵۰۹ مورد مراجعه داشتیم که در مجموع ۶۵ مورد IUI، هشتاد مورد PUNCTURE، نود و دو مورد انتقال، ۶ مورد اهداء جنین، ۱۱ تست مثبت به دنبال IUI و ۱۸ تست مثبت به دنبال ICSI – IVF برای آنان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز درمان ناباروری و در نیمه اول امسال، پانکچر برای سه نفر از مراجعین خارج از استان و یک مورد اتباع  خارجی انجام شده است.

افزود: یکی از روش‌های درمان ناباروریIVF مرادویسی است که یکی از مراحل آن، عمل پانکچر یا تخمک‌کشی است که طی آن، از طریق پروپ سونوگرافی، تخمک‌های بالغ جمع‌آوری می‌شوند، به این صورت که با کمک سونوگرافی، سوزنی از طریق واژن وارد تخمدان شده و مایع فولیکول که حاوی تخمک بالغ است توسط سرنگ مخصوصی کشیده می‌شود.

وی همچنین از انجام ۱۲ مورد اهدا جنین با چهار مورد زایمان نوزاد زنده در ۶ ماهه اخیر خبر داد و گفت:: اهداء جنین مرحله آخر درمان ناباروری است که یکی از راه‌های انجام آن بدین صورت است که در هنگام انجام IVF معمولا جنین‌های زیادی تشکیل می‌شوند که زوجین می‌توانند آنها را فریز کرده و در آینده برای بارداری استفاده نموده و یا جنین‌ها را اهدا نمایند، پس به نوعی تولید مثل ثالث است که در آن جنین حاصل از لقاح آزمایشگاهی، به زوج دیگری اهدا می‌شود.

گفتنی است؛ کلینیک درمان ناباروری سنندج از سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسیده و یکی از پتانسیل‌های حوزه سلامت استان در زمینه توسعه توریسم‌درمانی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1899
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.