حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار کردستان:

توسعه مبادلات تجاری با عراق یکی از اولویت های کشور است

  • کد خبر : 18413
  • 13 مهر 1402 - 11:37
توسعه مبادلات تجاری با عراق یکی از اولویت های کشور است
استاندار کردستان توسعه و تقویت مبادلات تجاری با کشور عراق به ویژه اقلیم را یکی از اولویت‌های مهم در کشورمان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه عراق اظهار کرد: امیدواریم این نمایشگاه به تمام اهداف و دستاوردهایی که برای آن هدف ‌گذاری شده است، دست پیدا کند.

استاندار کردستان افزود: قطعا یکی از مقاصد جدی کشور ایران برای توسعه مبادلات و تعاملات به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری منطقه اقلیم کردستان عراق است به ویژه برای ما که هم مرز با اقلیم هستیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر ارتباطات بسیار خوبی با مسئولان این دو استان به ویژه استان سلیمانیه داشته‌ایم.

تلاش جدی برای تقویت دیپلماسی تجاری با اقلیم

زارعی کوشا بیان کرد: تلاش جدی برای تقویت دیپلماسی تجاری و اقتصادی را با اقلیم خواهیم کرد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان کردستان از ظرفیت‌ های ویژه ‌ای در حوزه ‌های مختلف برخوردار است، گفت: هم در حوزه صنعت و معدن و هم در حوزه کشاورزی و هم در بخش گردشگری ظرفیت‌ های کم نظیر و بی ‌بدیلی داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه گردشگری ضمن اینکه وجهه‌ های مشترک با اقلیم داریم مواهبی که خداوند در کردستان قرار داده مثل ظرفیتی که در اورامان داریم قابل توجه و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: خوشبختانه منظر اورامان دو سال قبل در یونسکو ثبت جهانی شد و این توجه ویژه ای را به خود جلب کرد که به دنبال این هستیم از این ظرفیت برای تقویت گردشگری استان بهره بگیریم.

استاندار کردستان به دیگر ظرفیت‌ های گردشگری در کردستان هم گریزی زد و گفت: کردستان میراث ناملموس بسیار زیاد و ارزشمندی دا رد که ظرفیت خاصی برای گردشگران از همه دنیا است.

وی اضافه کرد: قطعا توسعه سرمایه‌های گردشگری و زیرساخت‌ها در این حوزه لازم و ضروری بوده و می‌تواند در ارتقای شاخص‌های سرمایه‌گذاری هم تاثیرگذار باشد.

راه اندازی مجموعه فوق تخصصی درمان سرطان در کردستان

وی افزود: در کنار ظرفیت‌هایی که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد، ظرفیت فرهنگی و هنری نظیر موسیقی است که در روزهای اخیر ۱۸ قوم از ایران در این جشنواره حضور داشتند.

استاندار کردستان تصریح کرد: این جشنواره با استقبال بسیار خوب هنرمندان و هنردوستان از سراسر استان و حتی کشور صورت گرفته و این جشنواره به صورت مستقیم و زنده از شبکه های مختلف داخلی و شبکه‌ های فراملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری سلامت در کردستان فراهم شده و این مسیر با قوت و قدرت ادامه می‌دهم در آینده نزدیک یک مجموعه فوق تخصصی درمان سرطان را در کردستان آماده خواهیم کرد.

استاندار کردستان تاکید کرد: کردستان در حوزه معادن نیز استان پنجم کشور است ۱۸ ماده معدنی همچون سنگ آهن، طلا و سنگ ‌های ساختمانی و زینتی در کردستان وجود دارد.

وی با بیان‌اینکه ۵۰ درصد از تولید طلای کشور ایران مختص کردستان است، گفت: سرمایه ‌گذاری‌های خوبی در زمینه فولاد و سنگ آهن نیز در سال‌ های اخیر در استان صورت گرفته و الان هم ظرفیت برای ورود سرمایه گذار وجود دارد سیاست ما در این عرصه تکمیل زنجیره فولاد است.

استاندار کردستان افزود: اخیرا سرمایه گذارانی از اقلیم برای سرمایه گذاری در پهنه معدنی دیواندره اعلام آمادگی کرده‌اند و فرایند کار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی و اساسی در دولت سیزدهم تسهیل در فرایند سرمایه گذاری است ما رکورد سریعترین صدور مجوزهای سرمایه گذاری کشور را در اختیار داریم.

صدور ۲۱ مجوز سرمایه ‌گذاری بی ‌نام در استان کردستان

وی افزود: صدور مجوز برای سرمایه ‌گذارانی که از اقلیم برای پهنه معدنی سنگ آهن دیواندره ورود کردند کمتر از ۴۰ دقیقه طول کشید.

استاندار کردستان افزود: فرایند های سرمایه گذاری در کردستان بسیار آسان و کوتاه شده و در کنار آن بسته ‌های سرمایه ‌گذاری بی نام هم آماده برای ارائه به سرمایه ‌گذاران است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی هم استان کردستان یکی از قطب‌ های کشاورزی در ایران است، گفت: تمرکز ما در این بخش بر توسعه صنایع تبدیلی و صنایع بسته بندی و تکمیل زنجیره ارزش است.

وی تاکید کرد: امروز ما در کردستان وظیفه اول خود را حمایت از سرمایه گذاری می ‌دانیم در این راستا نسبت به اقلیم با توجه به اشتراکات زیادی که داریم توجه خاصی وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18413
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.