حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
فرماندار سنندج:

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی معتادین بهبودیافته دارد

  • کد خبر : 15499
  • 29 مرداد 1402 - 8:01
توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی معتادین بهبودیافته دارد
فرماندار سنندج ضمن اشاره به نگهداری 536 معتاد در کمپ ماده 16، از فراهم بودن مقدمات راه‌اندازی کمپ ماده 16 بانوان در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حسن عسکری شامگاه روز گذشته در پنجمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر۵۳۶ نفر در چهار کمپ خصوصی و کمپ ماده ۱۶ این شهرستان ساماندهی شده و در حال ترک اعتیاد هستند که ۴۵۱ نفر از این آمار معتادین متجاهر و ۸۵ نفر خود معرف هستند.

وی افزود: راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ با همکاری بسیار خوب شورای مبارزه با مواد مخدر و شهرداری سنندج موجب کاهش آمار معتادان خودمعرف شده است.

فرماندار سنندج اضافه کرد: کمپ ماده ۱۶ بدون هیچ هزینه‌ای ۶ ماه معتاد را نگه می‌دارد، اما برخی خانوارها آنها را رها می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت مادی از کمپ ماده ۱۶ و ورود خیرین به این موضوع افزود: در حوزه کمک به کمپ در کمیته برنامه‌ریزی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم که این اعتبار براساس ضوابط در اختیار بهزیستی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی و فعالیت سامانه‌سرای سنندج با مساعدت شورای هماهنگی و شهرداری سنندج، گفت: تاکنون ۲۰ نفر وارد این سامانه‌سرا شده که برای ۱۲ نفر آنها شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به خروجی مثبت فعالیت سامانه‌سرا در تکمیل حلقه مبارزه با اعتیاد در استان، تقویت این ظرفیت ضروری است چرا که باید ثمره کمپ ماده ۱۶ را در سامانه سرا ببینیم.

وی به حوزه برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی حرفه‌ای با هدف توانمندسازی معتادین بهبودیافته هم گریزی زد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و توسعه آموزش‌های حرفه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی معتادین بهبودیافته و جلوگیری از بازگشت آنها به دامن اعتیاد داشته است.

وی به اجرای طرح یاریگران زندگی روستا هم اشاره کرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ظرفیت راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی در ۳۰ روستای شهرستان وجود دارد و در همین راستا ۶۰ روستا شناسایی و اولین کانون در روستا توریور راه‌اندازی شد.

عسکری گفت: راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ بانوان از دیگر برنامه‌های مهمی است که در دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سنندج دنبال می‌شود و اقدامات اولیه آن انجام گرفته است.

وی افزود: تنها کمپ بانوان موجود در حال حاضر کمپ خصوصی در ساختمان متعلق به متکدیان شهرداری است و با وجود رایگان بودن فضا و دریافت یارانه از بهزیستی و افراد خود معرف هزینه حامل‌های انرژی مکان را پرداخت نمی‌کند.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مخالف فعالیت این کمپ نیستیم اما معتقدیم باید در نقطه دیگری فعالیت خود ادامه دهد.

به گفته وی، فعالیت گروه.های خیر موجب شده افراد معتاد سایر شهرها هم به سمت مرکز استان سرازیر شوند که این عمق آسیب‌ها در این حوزه را بیشتر می کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15499
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.