حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

تورها و خانه‌مسافرهای غیرمجاز در کردستان شناسایی می‌شوند

  • کد خبر : 25746
  • 06 دی 1402 - 9:21
تورها و خانه‌مسافرهای غیرمجاز در کردستان شناسایی می‌شوند
رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: شناسایی تورها و خانه ‌مسافرهای غیرمجاز در سطح استان به صورت‌ جدی در دستور کار قرار دارد و از فعالیت این مراکز جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تیمور خالدی روز سه‌شنبه درجلسه ارتقای امنیت گردشگران استان در سنندج اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه واحدهای اقامتی از جمله خانه‌ مسافرها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت کنند.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از فعالیت خانه‌ های مسافر غیرمجاز و تورهای بدون مجوز در استان تأکید کرد و گفت: خانه‌های مسافر غیرمجاز نه تنها خدمات مناسبی به گردشگران به‎لحاظ بهداشتی و رفاهی ارائه نمی‌دهند بلکه از امنیت مناسبی برای مسافرانی که اقدام به اقامت در این منازل غیرمجاز می‌کنند نیز برخوردار نیستند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه روند اخذ مجوز خانه‌مسافر از طریق سامانه ملی مجوزها در حال انجام است، افزود: باید در ارزیابی و صدور مجوز برای واحدهای خانه‌مسافر در سطح استان با دقت عمل اقدام شود.

وی آرامش و امنیت اجتماعی را از الزامات توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان اعلام کرد و یادآور شد: انسجام بیشتر موجب نتیجه بهتر در تمام بخش‌ها خواهد شد و این اداره‌کل تمام اقدامات لازم برای توسعه همکاری با دستگاه‌های ذیربط و بخش‌های خصوصی استان را انجام خواهد داد.

رئیس پایانه مرز باشماق نیز در این جلسه بر همکاری همه جانبه برای ساماندهی تورهای غیرمجاز، جلوگیری از فعالیت آن‌ها، فعالیت بهتر دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری مجاز و همچنین جلوگیری از فعالیت دلالان در این مرز تاکید کرد.

صادق خدر ویسی، مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان نیز بر لزوم ساماندهی و جلوگیری از فعالیت خانه‌ها و تورهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اتباع بیگانه تنها در قالب ویزای گردشگری و موقت حق اقامت در استان کردستان را دارند.

در این جلسه مقرر شد موضوع تاسیس کنسولگری اقلیم کردستان عراق یا کشور عراق در استان کردستان ایران از مبادی و ارگانهای ذیربط پیگیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25746
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.