حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

توجه به زنان به عنوان اصلي‌ترين ركن جامعه يك ضرورت است

  • کد خبر : 4907
  • 24 دی 1401 - 13:25
توجه به زنان به عنوان اصلي‌ترين ركن جامعه يك ضرورت است
میرزایی جانشین مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قم گفت: زنان رکن اصلی خانواده‌ها هستند و باید با استقامت و حکمت زندگی کنند چراکه حضرت زهرا (س) سراسر وجودش حکمت بود و بهترین الگو برای همه بانوان است.

میرزایی جانشین مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قم  صبح امروز در مراسم جشن میلاد کوثر که به مناسبت روز زن در سالن شهدی گمنام سنندج برگزار شد اظهار داشت: زنان رکن اصلی خانواده‌ها هستند و باید با استقامت و حکمت زندگی کنند چراکه حضرت زهرا (س) سراسرِ وجودش حکمت بود و بهترین الگو برای همه بانوان است.

 

وی با اشاره به اینکه برای رشد زن در جامعه اسلامی هیچ  مانعی وجود ندارد افزود: با توجه به مسئولیت خانوادگی زن، نباید مسئولیت اجتماعی از دوش او برداشته شود، اما همواره مسئولیت‌های خانوادگی مقدم هستند؛ بنابراین زنان با حفظ سمت مسئولیت خانوادگی خود می‌توانند مسئولیت‌های اجتماعی مؤثری در جامعه داشته باشد.

 

میرزایی در ادامه بیان داشت: در نگاه اسلامی برای یک زن محدودیت وجود ندارد بلکه انظباط وجود دارد چرا که اسلام در صدد رعایت حدود در بین زنان و مردان است.

جانشین مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی قمعنوان داشت:  اهمیت پرداختن به موضوع زن ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، چرا که نهاد مقدس خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است، اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، اگر چنین نباشد بخش زیادی از هویت اجتماعی انسانی نابود می‌شود و در پی آن تلاش‌های فردی و اجتماعی بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

 

وی بیان داشت:  وقتی از نقش زن بحث می‌شود، باید جایگاه زن را در جامعه مورد ارزیابی قرار داد و مهم است که زن‌ها در جامعه دارای جایگاه و منزلت باشند، چرا که بر اساس جایگاه و منزلتشان ارزیابی می‌شوند.

میرزایی تصریح کرد: امروز زنان ما مردانه كار مي كنند و اين موضوع براي بانوان، مردان، خانواده و جامعه مسايلي ايجاد كرده كه اين امر حتي در بحث تحكيم خانواده تاثيرهاي منفي گذاشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4907
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.