حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
وعده‌های ناسرانجام هشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

تمدید وعده احداث تالار مرکزی سنندج ۲۱ ساله شد!

  • کد خبر : 27451
  • 07 بهمن 1402 - 8:09
تمدید وعده احداث تالار مرکزی سنندج ۲۱ ساله شد!
با روی کار آمدن دولت روحانی بازار وعده‌های افتتاح این پروژه همچنان داغ بود و هر کدام از وزیران نیز تاریخ و زمانی را برای افتتاح این پروژه اعلام می‌کردند که تمامی این وعده‌ها بایگانی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دهه‌های ۶۰ و ۷۰ بود که تالار مرکزی شهر سنندج محلی اصلی برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی بسیاری از هنرمندان در سنندج بود و بسیاری از هنرمندان نامی و برجسته استان کردستان فعالیت‌های هنری زیادی را در این مرکز انجام دادند اما در سال ۱۳۸۲ بود که اعلام کردند که تالار مرکزی شهر سنندج فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد و به این وعده که تا پایان چهار سال این تالار در اختیار هنرمندان و اصحاب فرهنگ قرار می‌گیرد لذا بنای آن کامل تخریب شد و حال وعده تمدیدها توسط مسئولین دولتی همچنان داده می‌شود و عمر آن به ۲۱ سال رسید اما هنوز خبری از افتتاح این پروژه نیست و علیرغم گذشت بیش از دو دهه بازار وعده‌ها از سوی مسئولان کشوری و استانی همچنان ادامه داشته و فعلا تاریخ و زمان مشخصی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مشخص نیست.

کردستان در میان محرومیت از فضاهای استاندارد فرهنگی و هنری دست و پا می‌زند 

تالار مرکزی سنندج و پروژه نیمه تمام آن در دو دهه اخیر در میان پیمانکاران بخش های دولتی و خصوص دست به دست شده و متاسفانه نه تنها هزینه‌های ساخت آن در دهه ۸۰ چند صدهزار برابر شده که در طول این دو دهه صدها میلیارد تومان برای فعالیت و برپا بودن کارگاه عمرانی آن هزینه شده است.

با روی کار آمدن دولت روحانی بازار وعده‌های افتتاح این پروژه همچنان داغ بود و هر کدام از وزیران نیز تاریخ و زمانی را برای افتتاح این پروژه اعلام می‌کردند که تمامی این وعده‌ها بایگانی شدند و حال مسئولان دولت سیزدهم نیز پایان دولت را آخرین فرصت برای بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه مطرح می‌کنند.

پروژه‌ای برای وعده‌های مسئولین دولتی

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تیرماه سال ۹۸ در سفری یکی دو ساعته به سنندج از نزدیک از پروژه تالار مرکزی شهر سنندج بازدید کرده و وی نیز در اظهاراتی قابل تأمل بهره‌برداری از این پروژه را یکی از نیازهای ضروری در استان کردستان عنوان کرد.

سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از طرح نیمه تمام تالار مرکزی سنندج در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ۱۳۹۷ سال خوبی برای این پروژه بوده که عملیات احداث آن با حمایت‌های این وزارتخانه و مساعدت استاندار شتاب خوبی پیدا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وجود این تالار برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی لازم و ضروری است.

وی بر تسریع در اتمام این پروژه تاکید کرد و گفت: تمام همت خود را برای جذب اعتبارات بیشتر به کار می‌گیریم.

استاندار سابق کردستان: تالار مرکزی سنندج سال ۱۴۰۰ افتتاح می ‌شود

استاندار سابق کردستان ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ به همراه نمایندگان منتخب مجلس یازدهم از تالار مرکزی سنندج بازدید کرد و اعلام کرد که تا پایان سال ۹۹ ساختمان این پروژه به اتمام می ‌رسد و در سال ۱۴۰۰ نیز تجهیز می‌شود.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه از سال ۹۶ تا ۹٨ بیش از ۲٨ میلیارد تومان برای این تالار هزینه شده و برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است، ادامه داد: کردستان یک استان فرهنگی در کشور است اما زیرساخت‌های آن مناسب نیست.

وعده‌های تکراری برای افتتاح پروژه تالار مرکزی سنندج تنها مربوط به دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی نبوده و این سنت به دولت رئیسی نیز رسیده است به گونه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پایان دولت را زمان بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد.

تلاشمان این است که تا هفته دولت آن را به بهره‌برداری برسانیم

محمود اسلامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از تالار مرکزی این شهر بازدید کرد.

وی در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه و زمان بهره ‌برداری از آن، اظهار داشت: این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزکی دارد و در دور اول و دوم سفر استانی رئیس‌ جمهور ۲۱۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که تاکنون بخشی از آن تخصیص پیدا کرده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان قرار گرفتن آخرین وضعیت و پیگیری و رفع موانع این پروژه را یکی از اهداف سفر خود به کردستان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نگاه مثبت و دغدغه وزیر که مأموریت ویژه برای تسریع در اتمام هر چه زودتر این تالار مرکزی به بنده داده و همراهی مسئولان کشوری و استانی تمام همت و تلاشمان این است که تا هفته دولت آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص میزان اعتبرا و هزینه مورد نیاز برای بهره برداری از این پروژه، افزود: تکمیل و اتمام این پروژه به جز تجهیزات، ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در خصوص تجهیزات این پروژه نیازمند برآورد مجزا و باید در سطح ملی تصمیم ‌گیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27451
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.