حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
فرمانده پیشمرگان اقلیم کردستان عراق:

تلاش های حاج قاسم سلیمانی در حفاظت از مردم کردستان فراموش ناشدنی است

  • کد خبر : 4437
  • 13 دی 1401 - 11:02
تلاش های حاج قاسم سلیمانی در حفاظت از مردم کردستان فراموش ناشدنی است
فرمانده پیشمرگان اقلیم کردستان عراق گفت: تلاش ها ن مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی برای حفاظت از جان و مال کردستانی ها فراموش ناشدنی است

به گزارش خبرنگار کردتودی، محمود سنگاوی روز سه شنبه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سنندج اظهار کرد: ادای احترام می کنیم به سردار شهید سلیمانی و همه شهدای ایرانی و عراقی که در مقابل داعش جانفشانی کردند.

وی افزود: ما ابتدا خیال می کردیم که ارتش عراق در مقابل داعش وارد میدان می شود اما متأسفانه همه سلاح های آمریکایی را هم که داشتند تحویل داعشیان کردند و اقلیم کردستان را تنها گذاشتند.

این فرمانده پیشمرگه اقلیم کردستان تصریح کرد: تنها حاج قاسم و جمهوری اسلامی به یاری اقلیم کردستان شتافتند و شهر جلولا و سعدیه را آزاد کردیم و این سرآغاز پیروزی های ما علیه داعش بود.

سنگاوی افزود: بسیاری از فرماندهان پیشمرگه را در مقابل داعش فدا کردیم اما حاج قاسم با درایت خود به یاری برادران و خواهران کردستانی خود آمد و همه ما مدیون ایشان هستیم.

وی اظهار کرد: اگر نیروهای پیشمرگه مقاومت نمی کردند و نیروهای تحت امر حاج قاسم نبودند جان و مال مردم کردستان به دست داعشیان می افتاد.

سنگاوی تصریح کرد: با همکاری جمهوری اسلامی و درایت و قهرمانی حاج قاسم و ابومهندس المهدی نبود نمی توانستیم موفق شویم.

وی افزود: برای مبارزه با داعشیان ۱۱ هزار شهید و مفقودالاثر تقدیم کردیم و علاوه بر حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران ، سپاسگزار سایر کشورهای دیگر نیز هستیم که ما را یاری کردند.

این فرمانده ارشد پیشمرگه اقلیم کردستان عراق تأکید کرد: داعش تنها یک گروه عربی و اسلامی تندرو نبود بلکه یک گروه تروریستی منظم بود که پشتوانه بین المللی داشت و در سریع ترین زمان ممکن سلاح های خود را تغییر می داد.

سنگاوی افزود: داعش هنوز در منطقه باقی مانده و در سال گذشته میلادی ۳۰۰ عملیات تروریستی علیه اقلیم کردستان عراق انجام دادند و بیش از ۱۰۰۰ نفر را شهید کردند و در مقابل نیز ۷۲۰ داعشی توسط نیروهای پیشمرگه به هلاکت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: توحش در وجود داعشیان وجود دارد و به جان و مال مردم تعدی می کنند.

سنگاوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی از زمان بمباران شیمیایی حلبچه به یاری مردم ما شتافته است و طی چهار دهه اخیر میزبان هزاران شهروند اقلیم کردستان بوده است.

وی افزود: امنیت و آرامش کنونی اقلیم کردستان ثمره خون هزاران شهید است و اکنون زندگی بهتری نسبت به دیگر نقاط عراق داریم و در این راستا برای همیشه قدردان مردم ایران هستیم.

سنگاوی تصریح کرد: نام و یاد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان راه امنیت و آرامش همواره زنده خواهد بود و امیدواریم سال جدید میلادی دیگر شاهد این ناامنی ها در منطقه نباشیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4437
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.