حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

تغییر کالبد روستایی و شیوه گله‌داری از دلایل اصلی در کاهش تولید گوشت قرمز در کشور است

  • کد خبر : 27331
  • 04 بهمن 1402 - 12:47
تغییر کالبد روستایی و شیوه گله‌داری از دلایل اصلی در کاهش تولید گوشت قرمز در کشور است
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش قابل‌توجهی از مشکلات در حوزه تولید گوشت قرمز به انجام اقدامات ناسازگار با توسعه روستایی مرتبط است برای مثال تغییر کالبد روستایی و شیوه گله‌داری از دلایل اصلی در کاهش تولید گوشت قرمز در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ابراهیم حسن‌نژاد معاون تولیدات وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان بخش کشاورزی پر استعدادی دارد و تلاش‌های زیادی در سالیان گذشته انجام و پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده است.

وی گفت: کردستان با ویژگی‌های منحصر به فردی و توپوگرافی، با ۵ حوزه آبریز در حوزه سفید رود سرمایه خوبی انجام شده و رشد خوبی در تبدیل اراضی دیم به آبی داشته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورری با اشاره به رتبه بالای تولید گندم در استان کردستان، گفت: تبدیل بیش از ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی اتفاق بسیار خوبی است و از سوی دیگر اراضی دیم برای کردستان یک فرصت و امکان عالی است و تولید بالا و راندمان بالای تولید در این استان با هیچ استان دیگر قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: استان کردستان در حوزه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی اقدامات خوبی انجام داده و این روند همچنان در حال پیشرفت است.

وی در ادامه به پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی در سطح کشور گریزی زد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت طیور در کشور تولید می‌شود.

به گفته معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، ساماندهی زنجیره‌های تولید طیور از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با تاکید براینکه بازار گوشت سفید در کشور نوسان‌هایی داشته و این مهم آسیب‌هایی به تولیدکننده و مصرف کننده وارد کرده است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی در وزارتخانه جهاد کشاورزی تولید گوشت سفید بالاتر از سطح نیاز کشور در راستای ذخیره سازی و صادرات این محصول است.

حسین‌نژاد تصریح کرد: در همین راستا در بخش تولید تخم‌مرغ اقداماتی انجام شده که  موفقیت‌آمیز بوده است، به گونه‌ای که امسال با تولید یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن تخم‌مرغ بیش از ۱۰۰ هزار تن تخم‌مرغ به خارج از کشور صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گوشت قرمز با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز به تلاش بیشتری برای عبور از این مشکلات هستیم.

به گفته این مقام مسوول، بخش قابل‌توجهی از مشکلات در حوزه تولید گوشت قرمز به انجام اقدامات ناسازگار با توسعه روستایی مرتبط است برای مثال تغییر کالبد روستایی و شیوه گله‌داری از دلایل اصلی در کاهش تولید گوشت قرمز در کشور است.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه استان کردستان به ویژه منطقه سارال و حوزه سیروان در زمینه تولید گوشت قرمز حرف برای گفتن دارد، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت خوب استان، جهاد کشاورزی از دامداری روستایی در این منطقه و سایر مناطق حمایت جدی خواهد کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورری با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مسئولان استانی به صنایع تبدیلی و توسعه گاوداری و دامداری در بخش روستایی گفت:  حمایت از تولید، اصلاح نژاد و رونق تولید از اولویت‌های مهم در جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27331
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.