حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
شهردار سنندج خبر داد:

تغییر کاربری لکه‌های آموزشی به شرط احداث مدرسه در سنندج

  • کد خبر : 12239
  • 24 خرداد 1402 - 7:26
تغییر کاربری لکه‌های آموزشی به شرط احداث مدرسه در سنندج
شهردار سنندج گفت: تغییر کاربری لکه‌های آموزشی در شهر سنندج به شرط احداث مدرسه در نقاط کمتر برخوردار باید صورت بگیرد.

سیدانور رشیدی در گفت وگو با کُردتودی، با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌رسانی را از مهم‌ترین مولفه‌ها برای امیدآفرینی در جامعه دانست و اظهار کرد: آموزش اصلی ترین رکن توسعه یافتگی در کشورها است و از این رو ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تحقق این امر ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و نیازهای آموزشی مناطق کم برخوردار مانند نایسر نیازمند نگاه ویژه و اختصاص بودجه و اعتبارات است.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط شهر سنندج به ویژه نواحی منفصل شهری مانند نایسر دغدغه جدی است، گفت: متاسفانه علیرغم وضعیت تاسف باری که در مورد کمبود زیرساخت‌های آموزش و پرورش به ویژه در مناطق حاشیه شهر داریم شاهد ورود درخواست نیازهای لکه‌های آموزش و پرورش به کمیسیون ماده ۵ هستیم.

شهردار سنندج گفت: در این راستا باید در قالب تفاهم نامه‌ای با حضور نمایندگان حقوقی فرمانداری، شهرداری و آموزش و پرورش و معاونین هر دو دستگاه مالکین حقیقی و یا حقوقی این لکه‌های آموزشی را مجاب به حفظ کاربری فضای آموزشی کنیم در غیر اینصورت تغییر کاربری به شرط احداث و بهره برداری از فضای آموزشی در نقاط کمتر توسعه یافته برای این افراد صورت بگیرد.

وی گریزی به برخی شایعات در فضای مجازی در مورد قطعه زمینی در تپه کرباسچی در شهر سنندج زد و افزود: عدم نیاز به کاربری آموزشی این زمین در متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر از سوی آموزش و پرورش به کمیسیون ماده ۵ قبل از حضور ما در مجموعه شهرداری اعلام و با موافقت راه و شهرسازی مالک با کاربری دیگری پروانه ساخت آن را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه لکه‌های آموزشی از این دست در شهر سنندج باز هم وجود دارد که باید برای آنها فکری اساسی داشته باشیم، تصریح کرد: مالکین حقیقی و یا حقوقی این چنین اراضی که به تشخیص آموزش و پرورش عدم نیاز کاربری آموزشی اراضی آنها داده می‌شود، باید در قالب تفاهم نامه‌ها به سمت نواحی کمتر برخوردار هدایت و صدور پایان کار ساختمان آنها منوط به احداث و مشارکت در اجرای پروژه‌های آموزشی در سطح شهر به ویژه مناطق کم برخوردار شود.

شهردار سنندج عنوان کرد: مکان‌های اجاره‌ای از دیگر گزینه هایی است که می‌تواند رافع مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطق کم برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه معادل سازی اراضی از دیگر ظرفیت های است که آموزش و پرورش در قالب آن می تواند بخش زیادی از مشکلات نبود فضای آموزشی را در نقاط کم برخوردار رفع کند، گفت: آموزش و پرورش در حال حاضر فضاهایی مانند کانون اقبال لاهوری، ساختمان میدان آزادی و غیره را دارد که با معادل‌سازی آن در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف می‌تواند فضای مورد نیاز آموزشی را در نقاط کم برخوردار ایجاد و به نوعی از درآمد پایدار نیز بهره‌مند شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12239
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.