حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

تغییر مطلوب در مدارس در گرو نقش‌آفرینی فعالانه مدیران است

  • کد خبر : 20030
  • 03 آبان 1402 - 9:21
تغییر مطلوب در مدارس در گرو نقش‌آفرینی فعالانه مدیران است
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مدیریت مدارس را به عنوان رکن تحول در آموزش و پرورش و مدرسه معرفی کرد و گفت:تغییر مطلوب در مدارس در گرو نقش‌آفرینی فعالانه مدیران است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان طی سفر به شهرستان قروه، در نشست مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان حضور یافت.

 

ناظمی جلال در سخنانی، مدیریت مدارس را به عنوان رکن تحول در آموزش و پرورش و مدرسه معرفی کرد و با اشاره به آیین‌نامه اجرایی مدارس گفت: حرکت در مسیر تحول، نیازمند عمل به آیین‌نامه اجرایی و مطالعه دقیق و تبیین هدفمند آن است.

 

وی همچنین مدیریت در برهه فعلی را دارای اجر مضاعفی دانست و با بیان اینکه مدیر مدرسه می‌تواند تهدید‌ها را تبدیل به فرصت نماید، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات با پیگیری خستگی‌ناپذیر و تدبیر مدیران مرتفع می‌گردد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سند تحول بنیادین را برخاسته از یک تدبیر و اقدام جدی در عرصه تعلیم و تربیت عنوان و‌خاطرنشان کرد: سندی که پس از ۲۰ سال به ثمر نشست، نیازمند اقدام جدی در امر پیاده‌سازی آن است.

 

هاشم ناظمی جلال بر عدم فراموشی این سند تاکید کرد و پیشرفت کشور در عرصه تعلیم و تربیت را در گرو انسجام درونی در مدارس برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین است.

 

ناظمی جلال با اشاره به آیه ۱۱ سوره رعد، بخشی از این آیه را دربردارنده یک پیام‌ مهم در زمینه تغییر اوضاع بیان کرد و قانون سرنوشت ساز و حرکت آفرین در زندگی فرد و جامعه را حرکت از خود او دانست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات آموزش و پرورش کردستان پرداخت.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش کردستان در ابتدا مشکل نیروی انسانی را ریشه در اقدامات ۱۰ سال گذشته دانست و با بیان اینکه بی‌اعتنایی نسبت به دانشگاه فرهنگیان باعث ایجاد بحران‌هایی در تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مهرماه سال جاری بسیاری از مشکلات در این زمینه حل، و کمبود نیروی انسانی جبران شده است.

 

طرح شهید سلیمانی در ایجاد فضاهای ورزشی، یکی دیگر از مباحثی بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان به آن‌ پرداخت و با دستاورد بزرگ خواندن آن، ایجاد ۵۹ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان را از برکات کم‌نظیر این طرح توصیف کرد.

 

ناظمی جلال همچنین به استمرار این طرح بزرگ در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۴۰ پروژه دیگر نیز در استان تعریف می شود.

 

وی پرداخت معوقات، رتبه بندی فرهنگیان، برگزاری مرحله کشوری جشنواره‌ها، رتبه‌های تک‌رقمی، مدال‌های جهانی المپیاد و مسابقات ورزشی را از دیگر افتخارات آموزش و پرورش کردستان در سال گذشته بیان کرد.

 

در ابتدای این نشست، نمایندگانی از مدیران مدارس به بیان مطالبات پرداخته و در یک فضای صمیمی، مشکلات مهم مدارس را با هاشم ناظمی‌جلال در میان گذاشتند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20030
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.