حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

تعطیلی کلینیک آرا در سنندج و اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی

  • کد خبر : 12552
  • 31 خرداد 1402 - 7:59
تعطیلی کلینیک آرا در سنندج و اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی
۲ ماه می‌شود که کلینیک آرا سنندج بخاطر مشکلات مدیریتی و حقوقی، تعطیل شده و ۶۰ پرسنل این واحد درمانی، اکنون بیکارند روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، پیشگیری از بروز اتفاقات منجر به فوت را علت پلمب این واحد درمانی ذکر کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، مدتی پیش بیمارستان سیدالشهدایی سنندج بخاطر مشکلات داخلی و مدیریتی برای چند روز تعطیل شد و به مردم خدمات نداد تا اینکه با ورود دستگاه قضایی، مشکل برطرف شد و کارش را از سر گرفت.

حالا مدتی است که بحث تعطیلی کیلینک آرا سنندج در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ کلینیکی که بخشی از خدمات درمانی شهر سنندج را بر دوش می‌کشید.

کلینیک آرا در سال ۱۳۸۷ احداث و شروع بکار کرد و شامل بخش‌های اتاق عمل، اورژانس و تصویربرداری بوده که البته حالا تعطیل است و خدماتی ارائه نمی‌دهد.

طبق گفته مدیر اجرایی کلینیک آرا سنندج، مشکلات مالی یا بهتر بگوییم ورشکستگی صاحب ۸۰ درصد سهام کلینیک و اختلاف مدیریتی و تصمیم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دستور قضایی، باعث تعطیلی این کلینیک خصوصی شده است.

صلاح کلانتری اضافه کرد: براساس نظر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر احتمال تهدید سلامت و ایمنی بیماران در بخش جراحی و اعلام آن به دادگستری، این واحد توسط دادگاه از فروردین امسال پلمب شد.

او به این هم اشاره کرد که اگر فعالیت بخش جراحی سلامت بیماران را تهدید می‌کند، پس اورژانس و تصویربرداری هم به نوعی با سلامت بیماران مرتبط است که باید تعطیل می‌شد.

مدیر اجرایی کلینیک آرا سنندج ادامه داد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، هنوز دلیل یا دلایل این احتمال تهدید سلامت هنوز به‌طور شفاف از سوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام نشده است تا ما نیز مشکل را برطرف و زمینه رضایت دانشگاه را فراهم کنیم.

براساس گفته مدیر اجرایی کلینیک آرا سنندج، از آنجایی که بخش اورژانس و تصویربرداری زیان‌ده بوده و مدیریت کلینیک توان پرداخت حقوق پرسنل را ندارد، بنابراین حدود ۱۰ روز است که بخش اورژانس و تصویربرداری و عملا کل کلینیک تعطیل شده است.

با تعطیلی این کلینیک، حدود ٦٠ نفر از نیروهای متخصص درمانی که در این کلینیک شاغل بودند، اکنون بیکار هستند.

اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در مورد علت پلمب کلینیک آرا

اما روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان در خصوص تعطیلی و پلمب کلینیک آرای سنندج هم اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به عدم رعایت استانداردهای درمانی و نقصان ضوابط ایمنی بیمار و کسب درجه زیر استاندارد در ارزیابی اعتبار بخشی مراکز جراحی محدود که توسط ارزیابان اعزامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است و به منظور پیشگیری از بروز اتفاقات منجر به فوت و یا آسیب‌های جبران ناپذیر برای بیماران و با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به تعطیلی و پلمب مرکز جراحی محدود آرا اقدام قانونی به عمل آمده است،

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لذا تا زمان رفع مشکل موجود و مهیا نمودن بستر ایمن برای مداخلات درمانی توسط مالکان و مسوولان محترم این مرکز، بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در سطح استان آماده ارائه خدمات به بیماران است.

به هرحال نیاز است دادگستری با تدبیر به این قضیه ورود کرده و دانشگاه علوم پزشکی هم تا تعیین تکلیف قانونی وضعیت حقوقی این واحد درمانی، با فعالیت بخش‌های مختلف به ویژه بخش جراحی موافقت کند تا ضمن ارائه خدمات درمانی به شهروندان، به تعداد بیکاران اضافه نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12552
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.