حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد:

تصفیه‌خانه آب دیواندره در سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 17207
  • 30 شهریور 1402 - 11:14
تصفیه‌خانه آب دیواندره در سفر رئیس‌جمهور به کردستان افتتاح می‌شود
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان تصفیه‌خانه آب دیواندره با هزینه 2500 میلیارد ریال به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، محمد فرهاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تأمین آب بلندمدت پایدار برای شهر دیواندره، اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب از سال ۱۳۹۱ با ظرفیت تصفیه آب به میزان ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آغاز و تا پیش از دولت سیزدهم با صرف ۳۵ میلیارد تومان هزینه ۶۷ درصد پیشرفت داشت، اما به دلیل عملکرد نامناسب پیمانکار، وی خلع ید و عملیات اجرایی متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با سفر وزیر نیرو در دی ماه سال ۱۴۰۰ به استان، دستورات لازم در راستای تأمین منابع مالی و شروع به کار مجدد پروژه صادر و بلافاصله با بکارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی ادامه یافت و مقرر شد تا پایان شهریورماه امسال این پروژه به اتمام برسد.

فرهاد افزود: با توجه به نیاز آبی شهر دیواندره، راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب دیواندره، پیش از موعد و طی اقدامی جهادی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در مرداد ماه جاری، تصفیه‌خانه وارد مدار و تنش آبی شهر برطرف شد.

وی با اشاره به هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریالی برای این پروژه خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت تصفیه آب در این پروژه، ۱۷۰ لیتر برای شهر دیواندره و مابقی برای ۷۲ روستای مجتمع اوباتو در نظر گرفته شده تا تأمین آب این روستاها نیز انجام شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان این پروژه به طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: با تکمیل این پروژه جمعیت ۵۱ هزار نفری شامل شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17207
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.