حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

تشدید بازرسی و نظارت برای تنظیم بازار در روزهای پایانی سال

  • کد خبر : 30026
  • 17 اسفند 1402 - 9:08
تشدید بازرسی و نظارت برای تنظیم بازار در روزهای پایانی سال
طرح ذخیره‌سازی میوه و مرکبات، طرح ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی ، طرح برگزاری ۱۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۹ اسفند، طرح فروش فوق‌العاده در سطح ۲۰۰ واحد صنفی با ۱۵ درصد قیمت زیر بازار و طرح نظارتی کالاهای اساسی ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با همکاری دستگاه‌های نظارتی از مهمترین مواردی بود که بر پیگیری آن تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، طرح ذخیره‌سازی میوه و مرکبات، طرح ذخیره‌سازی و توزیع کالاهای اساسی ، طرح برگزاری ۱۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۹ اسفند، طرح فروش فوق‌العاده در سطح ۲۰۰ واحد صنفی با ۱۵ درصد قیمت زیر بازار و طرح نظارتی کالاهای اساسی ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با همکاری دستگاه‌های نظارتی از مهمترین مواردی بود که در این جلسه بر پیگیری آن تاکید شد.

معاون امور اقتصادی استاندارکردستان با تاکید بر اینکه نباید قیمت گوشت در استان از میانگین کشوری بالاتر باشد از سازمان جهاد کشاورزی خواست نسبت به ارائه برنامه قابل اجرا برای مدیریت چوبداران و حذف دلالان اقدام کند.

نوری با اشاره به اینکه توزیع کالاهای تنظیم بازار باید به ادارات تابعه در شهرستانها واگذارشود افزود: لغو محدودیتها برای خروج مرغ مازاد از استان هم باید با برنامه‌ریزی انجام گیرد و توزیع اقلام اساسی کارشناسی شده باشد و با دخالت مستقیم اداره شهرستانی و با نظارت فرمانداری باشد.

وی از شهردار هم خواست در ورودی و خروجی شهرها ، خصوصا در ۱۱ نقطه شهر سنندج برای احداث بازار روز اقدام کند.

خلیقی مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان هم با اشاره به تدوین تفاهم نامه بازرسی و نظارت با سازمانهای مربوطه استان گفت: ۲۰ اکیپ دو نفره گشت مشترک در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان کار نظارت بر بازار را انجام می دهند.

وی گفت: در راستای تنظیم بازار استان برای ایام پایانی سال و آرامش بخشی به سطح بازار ۱۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ۱۰ شهرستان استان از ۱۹ تا ۲۸ اسفند در استان دایر می شود.

فرماندار سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: در مدت پایان سال نظارت ها بر بازار تشدید شود و در بحث تامین اقلام اساسی و نظارت بر قیمت ها به گونه ای باشد که خروجی آن رضایتمندی مردم باشد.

حسن عسکری تاکید کرد: در توزیع کالاهای تنظیم بازار حتما نظارت با اداره کل و توزیع آن به ادارات شهرستان سپرده شود.

وی بیان کرد: برخی اوقات اقلام اساسی در مرکز شهر توزیع می شود در حالی که باید اولویت با مناطق حاشیه شهرستان ها است و باید نظارت و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر تعاون روستایی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حضار ۴۷۰ تن میوه و مرکبات شب عید شامل ۲۰۰ تن سب، ۲۵۰ تن پرتقال و ۲۰ تن خرما تامین و انجام شده و در سردخانه های استان ذخیره شده و در روزهای پایانی سال توزیع می شود.

بهرام کوشکی افزود: این اقلام تامین شده در ۹۰ غرفه موقت شامل ۳۰ غرفه در سنندج و ۶۰ غرفه در سایر شهرستان‌های استان در روزهای پایانی سال توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30026
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.