حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

ترور فیزیکی و شخصیتی روحانیت در صدر برنامه دشمنان

  • کد خبر : 10036
  • 14 اردیبهشت 1402 - 16:42
ترور فیزیکی و شخصیتی روحانیت در صدر برنامه دشمنان
رییس قوه قضاییه گفت: دشمن، ترور فیزیکی و شخصیتی روحانیت را در برنامه خود دارد همانگونه که پیش از این شهید شیخ‌الاسلام و برهان عالی را ترور فیزیکی و شخصیتی کرد و نمونه‌های آن در کردستان کم نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با علما و روحانیان کردستان با بیان اینکه امروز وظیفه روحانیت بسیار سنگین‌تر از مقاطع گذشته است، افزود: مردم، احکام و اخلاق اسلامی را در قول و عمل ما می‌بینند و نگرش به روحانی با غیرروحانی در یک عمل واحد، متفاوت است.

وی یادآور شد: دشمنان هم فهمیده‌اند که روحانیون در تقویت دین تاثیر ویژه‌ای دارند و در صف مقدم بر هم زدن منافع آنان هستند، بر روی این قشر با برنامه‌ریزی متمرکز شده‌اند.

رییس عدلیه ادامه داد: نسل سوم و چهارم انقلاب توقعاتی دارند و انتظار دارند وعده‌های ما عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در برابر توقع به حق مردم که دین، اخلاق، آموزه‌های اسلامی را در لباس روحانیت می‌بینند و نیز تمرکز دشمن در تخریب روحانیت، تنها راهکار موجود، تجهیز به علم، حلم و تقواست.

رییس عدلیه تاکید کرد: اگر پرهیزکار نباشیم نقشه دشمن می‌گیرد و لذا باید به رعایت تقوا بیش از پیش پایبند و در پاسخگویی به شبهات تلاش وافری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تحقیق و مطالعه و بروز بودن روحانیان را برای پاسخگویی به شبهات جوانان ضروری برشمرد.

وی با بیان اینکه ارتباط گسترده روحانیت با مردم بیش از دیگر صنوف است و این ارتباط نباید از برخی اقشار فاصله روشی، منشی و تجملاتی پیدا کند، گفت: باید هوشیار و مراقب باشیم چرا که نهایت تلاش دشمن ایجاد جدایی و اختلاف بین روحانیت با یکدیگر و با مردم است.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: اختلاف نظر، فتوا و رای طبیعی است، ولی این تفاوت‌ها نباید منجر به تنازع و اختلاف در شیوه زندگی شود.

وی توصیه کرد: باید مراقب باشیم و مسائل اصلی و فرعی را باهم مختلط نکنیم تا دشمن و نفوذی‌ها نتوانند در بین صفوف ما رخنه کنند و در این میان روحانی شیعه و سنی برای دشمن فرقی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، سلحشوری، رشادت و مهربانی مردم کردستان را غیر قابل وصف برشمرد و افزود: مهمان نوازی کردستانی‌ها ویژه است و تا فردی به این استان نیاید نمی‌تواند آن را درک کند، چرا که نگاه خارج از استان با داخل آن تفاوت فاحشی دارد.

وی بر حضور بیش از پیش مسوولان ملی در استان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: مسوولان عالی قضایی امروز در کردستان هستند و دفتر اطلاعات مردمی برای دریافت درخواست‌ها ایجاد شده تا به صورت سیستمی ضبط و به طور ویژه دنبال شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای افزود: بسیاری از مسائل اگر با صلح و سازش انجام شود سریعتر از روال دادرسی در محاکم قضایی خواهد بود و علما هر چه در توان دارند کمک کنند و دستگاه قضا نیز استقبال می‌کند.

وی گفت: گاهی افراد به واسطه جرم نزدیکان خود در بخش‌های مختلف دچار مشکل می‌شوند و لذا علما و روحانیون به کاهش هزینه‌های جرم (مالی و قصاص) کمک کرده و بستر‌های توبه را برای مجرمان فراهم و آسیب‌های متوجه خانواده‌ها را کم کنند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: شورای افتای اهل سنت اهمیت ویژه‌ای دارد و باید جدی گرفته شود چرا که فعالیت افرادی که در آن حضور دارند، می‌تواند سرنوشت، اعمال قوانین و روند احکام قضایی را تغییر دهد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای اظهار کرد: اگر فتوای شورای افتا، متقن و شفاف باشد زمینه‌ساز حل و فصل بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای افتا، مسوولیت شرعی، قانونی، دنیوی و اخروی را در نظر بگیرند، افزود: در این زمینه تجهیزات مورد نیاز تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم درگاهی برای ارتباط مستقیم درباره نیازمندی‌ها و سوالات ایجاد شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه پیشنهاد اولیه این است که نیاز به کمک بودجه‌ای در بودجه کشور دارای ردیف شود، ادامه داد: بسیاری از مسائل اگر با صلح و سازش انجام شود سریعتر از روال دادرسی در محاکم قضایی به ثمر می‌رسد و برکات بیشتری دارد

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10036
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.