حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است

  • کد خبر : 27524
  • 07 بهمن 1402 - 13:29
تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در حال حاضر تردد در همه محورهای استان برقرار بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، فرزاد حسنی روز شنبه با اعلام این خبر، اظهار کرد: هم اکنون در محورهای بیجار-دیواندره (گردنه چنگیز قلعه) و محور بیجار-قروه (گردنه خسروآباد) بارش برف گزارش شده اما تردد روان و بدون مشکل برقرار است.

وی افزود: همچنین برخی از محورهای استان از جمله محور سنندج – بیجار (سه راهی غیبی سور)، محور سنندج – دیواندره (گردنه بهارستان، محور سنندج – دهگلان (گردنه صلوات آباد)، محور سنندج – مریوان (روستای تودار ملا) و محور سنندج – مریوان جاده جدید(روستای تیژتیژ) با پدیده مه گرفتگی وکاهش سطح دید مواجه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان، تاکید کرد: با توجه به مه گرفتگی در برخی گردنه ها و لغزندگی جاده‌ها، از رانندگان درخواست می شود، ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی‌، با سرعت مطمئنه در محورها حرکت کنند.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27524
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.