حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
از محل مصوبات سفر رییس جمهور؛

تخصیص ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح راه آهن همدان – سنندج/ به زودی سوت قطار در کردستان به صدا در می آید

  • کد خبر : 2960
  • 29 آبان 1401 - 11:31
تخصیص ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح راه آهن همدان – سنندج/ به زودی سوت قطار در کردستان به صدا در می آید
معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن همدان - سنندج بزودی سرعت می گیرد، گفت: در سفر رییس جمهور به استان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این طرح مصوب شد که ۳۵۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، کیومرث حبیبی اظهار داشت: تحقق  ۱۰۰ درصدی مصوبه ذکر شده، این پروژه بزرگ را از رکود عملیات اجرایی نجات می‌دهد.

وی اضافه کرد: اواخر شهریور ماه امسال در نهاد ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب این پروژه با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه زیرساخت های ریلی در کردستان جذب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان به مردم اطمینان داد با تامین اعتبار لازم، بزودی این پروژه نیز مانند پروژه انتقال آب به اتمام خواهد رسید و سوت قطار در کردستان به صدا در می آید.

حبیبی اتمام پروژه راه آهن همدان – سنندج را ریل توسعه کردستان خواند و ادامه داد: در جلسه ای که ۲۱ شهریور امسال به ریاست سید «صولت مرتضوی» معاون اجرایی سابق رییس جمهور، در نهاد ریاست جمهوری با هدف بررسی ۲۹ ابر پروژه ملی کشور تشکیل شد، به همراه  استاندار کردستان مطالبی را در خصوص اهمیت این پروژه بزرگ بیان و با استدلال علمی از آن دفاع کردیم.

وی توسعه زیرساخت های استان در زمینه راه ریلی را با توجه به وجود مرزهای رسمی باشماق و سیرانبند و مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و گفت: افزون بر جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه عملیات پروژه راه آهن همدان – سنندج، طرح امکان سنجی و مطالعات راه آهن سنندج به مرز بین المللی باشماق نیز در جلسه مذکور به تصویب رسید که یک تحول بزرگ بنیادین در توسعه زیرساخت راه در کردستان محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن همدان – سنندج به لحاظ اثرات کالبدی اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در تاریخ توسعه کردستان بی نظیر و ماندگار است، گفت: توسعه زیرساخت ریلی و هوایی در مفهوم توسعه گردشگری، اقتصادی با محوریت سرعت در صادرات و واردات بسیار حایز اهمیت است و توسعه کردستان در ۲ موضوع راه و آب به خوبی پیش می‌رود.

حبیبی افزون بر اجرای پروژه راه آهن همدان – سنندج اعلام کرد که پروژه فرودگاه سقز و کریدور شمال – جنوب نیز در دستور کار استاندار کردستان با پیگیری های مستمر حوزه معاونت عمرانی قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2960
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.