حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
شهردار سنندج خبر داد:

برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات مجلس ندارم/تحقق ۸۰ درصدی شهرداری الکترونیک در سنندج

  • کد خبر : 14913
  • 15 مرداد 1402 - 9:30
برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات مجلس ندارم/تحقق ۸۰ درصدی شهرداری الکترونیک در سنندج
شهردار سنندج گفت: به عنوان خدمت‌گذار مردم در جایگاه شهرداری برای شرکت و کانیداتور شدن مجلس برنامه‌ای ندارم و از همین تریبون هم از فرزندان توانمند و نخبه استان دعوت می‌کنم با قدرت برای حضور در انتخابات قدم جلو بگذارند تا شاهد توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، سید انور رشیدی شهردار سنندج در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سنندج برگزار شد به اقدامات دو ساله ی خود در شهرداری سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری سنندج به صورت سنتی ارائه می شد، همگام سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزء اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۸۰ درصد جلو رفته است و قطعا تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و …خواهد بود.

وی گفت: به روز کردن حقوق کارکنان شهرداری نیز از دیگر اقدامات اساسی بود که حدود ۲۰ ماه است که حقوق کارکنان شهرداری بدون تاخیر واریز می شود و همچنین کارت رفاهی نیز برای آنان شارژ می شود که بازخورد مثبتی در عملکرد همکاران خواهد داشت.

شناسایی ۳۸۰ پروژه محله محور

رشیدی ادامه داد: ۳۸۰ پروژه محله محور را شناسایی کرده ایم که در فصل عمرانی آینده نیز گسترده تر خواهد شد.

شهردار سنندج اضافه کرد: شناسایی مشکلات و ظرفیت هایی هر منطقه و محلات به منظور برنامه ریزی اصولی در حوزه های مختلف ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه خدمت رسانی صادقانه و بیشتر به مردم و حسن استفاده از زمان با توجه به محدود بودن فصل عمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز نیازمند کار جهادی در مجموعه برای بازگرداندن اعتماد مردم هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری با حمایت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر ۳ پروژه بزرگ عمرانی شامل طرح تعریض پل قشلاق، احداث تقاطع غیرهمسطح میدان محمدی و ورودی نایسر تعریف شده است، گفت: در کنار این پروژه‌ها چند پروژه میان‌مدت نیز در دستور کار قرار گرفته است.

احداث بلوار اسلام آباد برای جلوگیری از ترافیک

پروژه بلوار اسلام آباد ۱۴ سال پیش شروع و بعد از وقفه‌ای هفت ساله به همت شهرداری و شورای دور ششم و با همراهی مجموعه معاونت عمرانی استانداری فعال شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول کار است.

رشیدی گفت: تمام تلاش مدیریت شهری اجرا و بهره‌برداری از پروژه بلوار اسلام آباد به طول ۴ کیلومتر است که امیدواریم با رفع معارض و تسریع در عملیات اجرا، شاهد بهره‌برداری این پروژه تا پایان امسال باشیم.

وی عنوان کرد: اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک و ارزش افزوده در این محدوده شهر دارد.

شهردار سنندج توزیع عادلانه خدمات شهری را از اولویت‌های مهم مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: در همین راستا با اولویت‌بندی نیازهای شهر پروژه‌های عمران شهری تعریف شده و در حال اجرا است.

به گفته وی، با هدف توسعه همه جانبه شهر سنندج چند هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری هم تعریف شده است.

توسعه فضای سبز

وی در ادامه به پروژه پارک ۴ هکتاری اسلام آباد(تقتقان) سنندج هم اشاره کرد و گفت: این پارک تفریحی ورزشی شامل پارکینگ، زمین فوتبال، زمین والیبال، مسیردوچرخه سواری، ست‌ بازی کودکان، نشیمن‌گاه خانواده و پیاده‌راه است.

شهردار سنندج گفت: توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در شهرداری سنندج است و پروژه های مختلفی در این راستا در سطح شهر تعریف شده است که پویش سنه سبز با احداث ۱۴۰ هکتار فضای سبز به معنای واقعی جزء اولویت های ماست که فاز اول پارک روجیار در آبیدر سنتدج با ۲۰ هکتار در حال احداث است.

انجام ۸۱۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر سنندج

شهردار سنندج گفت: نهضت آسفالت در شهر سنندج اتفاق افتاده و تا این لحظه بیش از ۸۱۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است.

رشیدی خاطرنشان کرد: در تمام نقاط شهر به ویژه نواحی منفصل شهری آسفالت معابر و خیابان ها به صورت مستمر در حال انجام و این مهم زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم کرده است.

مناسب‌سازی برای جامعه کم‌توان‌ها

رشیدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی هدفمند برای خدمت‌رسانی به جامعه کم‌توان‌ها از دیگر اولویت‌های شهرداری بود که در همین راستا تقریبا طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر سنندج افتاد و براساس گزارش متولیان این حوزه و معاونت عمران استانداری عملکرد شهرداری سنندج در این حوزه موفق بوده است در همین راستا در کنار اقدامات کوتاه و میان مدت برنامه‌ریزی برای تهیه نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج صورت گرفته و در حال تدوین این نقشه هستیم.

وی گفت: مناسب‌سازی ۶ ایستگاه اتوبوس که احداث این ایستگاه‌ها تقریبا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

شهردار سنندج تصریح کرد: مناسب‌سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس که ۵ دستگاه از این تعداد قبلا خریداری و با ۱۵ دستگاه دیگر هم موافقت و سهم شهرداری نیز در این خصوص پرداخت شده است از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رشیدی افزود: در حوزه اشتغال برای معلولین که ۱۰ درصد از جمعیت هر جامعه را تشکیل می‌دهند شهرداری حد توان اقدام نموده و در کنار فعالیت چند نفر از این عزیزان در مجموعه و انتخاب مشاور شهردار در امور معلولین در واگذاری دکه‌هایی که در سطح شهر داریم درصدی به این جامعه اختصاص یافته است.

اعتباری از بانک جهانی دریافت نکرده‌ایم

وی در مورد برخی شایعات در زمینه تامین منابع مالی اجرای پروژه ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی یونسکو و بانک جهانی هم گفت: موضوع شهر خلاق موسیقی جهان یک موضوع فرهنگی است و هیچ اعتباری از سوی این سازمان به شهرداری اختصاص نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تمام ظرفیت‌ها را برای انجام پروژه‌های عمرانی پای کار بیاوریم و در این راستا همراهی بسیار خوب مجموعه مدیریت استان و همچنین پیمانکاران زمینه را برای انجام کارهای عمرانی بر زمین مانده در شهر فراهم کرده است.

شهردار سنندج مدیریت صحیح منابع، مسئولیت پذیری و ریسک پذیری را از دلایل مهم در موفقیت عملکرد و ایجاد رضایتمندی شهروندان از اقدامات انجام شده در مجموعه شهرداری عنوان کرد و گفت: مدیری که مسئولیت پذیر نباشد و قدرت ریسک پذیری نداشته باشد قطعا با مشکل مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیر باید مسئولیت پذیر و ریسک پذیر باشد تیم مدیریتی استان هماهنگ با هم تلاش می کنند و با تلاش تیم مدیریتی به ویژه حمایت‌های استاندار کردستان، معاون عمرانی و همدلی و حمایت‌های آنها و همراهی و اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر توانسته‌ایم در مسیر خدمت به مردم عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم.

بزرگترین گنج شهرداری سنندج همراهی مردم است

وی اضافه کرد: برخی مباحث مطرح می شود که دلیل اجرای این اقدامات عمرانی و زیربنایی که در شهر شروع شده پیدا شدن گنج و استفاده از آن برای عمران شهری است گنج مجموعه مدیریت شهری همراهی و همدلی مردم و مدیریت کلان استان از استاندار و معاونین و فرماندار و اعضای محترم شورای شهر است همین موضوع موجب شده بستر کار در شهر در سطح گسترده ای فراهم و رضایتمندی و امیدآفرین قابل توجهی در بین شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: تمام توان و قدرت خود را برای خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته و در این راستا با مسئولیت پذیری و ریسک‌پذیری توانسته‌ایم حرکت روبه جلو را داشته باشیم و امیدواریم درادامه این روند در فرصت باقیمانده توفیق خدمت بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

تدوین ۵۵ هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری در سنندج

وی همچنین از سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و اجرای چندین کلان‌پروژه در سنندج خبر داد و گفت: در آینده نزدیک همایش بزرگ سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذاران در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجتمع تجاری – خدماتی میدان قبا،  مرکز مطالعات شهرداری سنندج، بدنه تجاری روبروی سوپر شیشه ای، مجتمع مسکونی تیمن دو واحدی، مجتمع مسکونی تیمن یک واحدی، مجتمع مسکونی بلوار انتظام، عرصه دارالقرآن، دهکده سلامت روبه روی سنه سنتر، بازارچه ابزار/تاناکورا، موزه و گالری موسیقی بلوار انتظام، مجتمع آب درمانی و ماساژ درمانی، مجتمع تجاری-خدماتی ۱۱۰۰ متری میدان قبا،  پارک پیرچنار، پارک توس نوذر، پارک نیشتمان، پارک معلم، پارک دادگستری، پارک محور قشلاق-گریزه، پارک سرنجیانه، سد وحدت، پارک آشتی، تله‌کابین، پارک کوچکه رش، پل عابر پیاده، بازیافت زباله و … است.

نوسازی و خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس

رشیدی با بیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خرید و نوسازی ۲۰ اتوبوس و خرید ۲۰ دستگاه در دستور کار قرار گرفت، افزود: سهمیه شهرداری سنندج برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تامین ۲۰ درصد اعتبار و گریزی ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود که تا این لحظه سهم ۲۸ میلیارد تومانی شهرداری سنندج به صورت کامل پرداخت شده و ۳ دستگاه اتوبوس از این تعداد وارد شده است.

وی تصریح کرد: مناسب سازی اتوبوس‌ها در کنار ایستگاه‌های اتوبوس در راستای خدمات رسانی شایسته به معلولین هدف‌گذاری شده و در همین راستا احداث ۶ ایستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در حال انجام است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در حال حاضر در شهر سنندج فعال است که ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه آن فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد، سهم سنندج از نوسازی تاکسی‌های شهری یک هزار دستگاه است که تا این لحظه ۲۳۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی افزود: تامین اعتبار برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر غیر از ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده از دیگر برنامه های شهرداری سنندج است.

ریل‌گذاری‌های فرهنگی

وی در ادامه گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی علاوه بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جامعه به ویژه قشر جوان دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این ظرفیت‌ها در سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان امری ضروری است و قطعا به اقتصاد هنر کمک خواهد کرد به همین منظور مجتمع فرهنگی و هنری در پارک شهدای سنندج به صورت چند منظور در کیفی‌ترین سطح احداث شده که طی سال گذشته در یک حرکت جهادی تکمیل شده است.

شهردار سنندج افزود: امیدواریم این مجتمع فرهنگی با حضور افراد صاحب‌نظر، هنرمندان توانمند و خوش‌ذوق به مرکز مهم تاثیرگذار استان کردستان در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14913
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.