حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

تجمیع خدمات بانکی در مرکز شهر بیجار علت اصلی ترافیک

  • کد خبر : 27942
  • 15 بهمن 1402 - 8:21
تجمیع خدمات بانکی در مرکز شهر بیجار علت اصلی ترافیک
با توجه به اینکه مرکز شهر بیجار در خیابان‌ آزادگان و تقاطع شهدا متمرکز شده است، متاسفانه تجمیع شعب بانک‌ها، ارائه خدمات مالی و وجود دستگاه‌های خودپرداز، علت اصلی ترافیک شهری بیجار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، هر روز در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۴ ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰، خیابان آزداگان و تقاطع شهدا، نه جای پارک دارد و نه می‌توان برای چند ثانیه توقف کرد، ترافیک خودرهای در این ساعات به حدی می‌رسد که مردم دیگر تحمل ندارند.

بیشترین تقاضای مردمی در این محدوده، به علت وجود بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز است، تا مادامی که تقاضای مالی شهروندار در این خیابان تامین می‌شود، نمی‌توان مشکل ترافیک شهری بیجار را حل کرد.

متاسفانه مدیران ارشد شهرستانی و مدیران صمت و اتاق اصناف برنامه‌ایی برای حضور شعب بانک‌ها و نصب دستگاه‌های خودپرداز نداشته باشند و خرید و فروش ملک به بانک‌ها بر اساس سلیقه مدیرعامل و مدیران تهران نشین باشد، نمی‌توان انتظار از شهری منظم و مدیریت درست شهری داشت.

تا مادامی که انتخاب فرماندار و شهردار و روسای ادارت تاثیرگذار در شهرستان بیجار بر اساس روابط خارج از سازمانی و بدون در نظر گرفتن سطح توانایی و سواد افراد باشد، هیچگاه شهرستان بیجار نمی‌تواند به جایگاه گذشته خود که فخر استان کردستان بود، دست یابد.

ترافیک مرکزی شهر بیجار در تابستان‌ها و فصل زمستان به بیشترین حد خود می‌رسد و هر چه به پایان سال‌هم نزدیک می‌شویم، بر حجم ورودی خودروها به این خیابان و تقاطع افزوده می‌شود.

اگر فرماندار با دعوت از مدیران عامل بانک‌ها و روسای شعب، محل‌های دیگری خارج از این محدود را برای ارائه خدمات بانکی و تسهیلات و دستگاه‌های خودپرداز مشخص و معرفی کنند، بیش از ۸۰درصد ترافیک شهری بیجار کاهش چشمگیری خواهد یافت.

متاسفانه در حال حاضر با طرح اخذ کارمزد از دستگاه‌های کارتخوان اصناف، تمایل مغازه‌داران به پول نقد افزایش یافته است و تنها محل دریافت این وجه، دستگاه‌های خودپرداز است که تنها در همین محدود خیابان آزادگان و تقاطع شهدا تجمیع شده است.

چرا باید فکری برای نصب دستگاه‌های خودپرداز نشود در حالی که این خیابان ابتدا عرض کمی دارد و با پارک خودروهای عملا عبور خودروهای دیگر به سختی و با احتیاط زیادی همراه است و هنگامی که خودروها با سرعت کم و احتیاط حرکت کنند، بر حجم خوروهای ورودی به خیابان کم عرض آزادگان افزوده می‌شود.

این خیابان در ابتدای خود با خیابان توحید جنوبی هم تقاطع دارد و حتی چراغ راهنمایی و رانندگی هم دارد، به این ترتیب، ضمن اینکه خودورهای زیادی در پشت چراغ قرمز در ترافیک می‌مانند و با سبز شدن، عملا نمی‌توانند وارد خیابان آزادگان شود، زیرا این معبر هم با تجمیع خوروهای پارک شده مواجه است و هم خودروهای این محدود، برای رسیدن به بازار و مرکز خرید اقتصادی باید در محلی برای خود، جای پارک پیدا کنند.

اینکه نمی‌توان بازار سنتی را جابجا کرد و متاسفانه مراکز تجاری بدون پارکینگ را هم به محل دیگری انتقال داد و فکری هم برای ایجاد یک پارکینگ کرد و با اجرای غلط پیاده راه، از حجم این ترافیک کاست، تنها می‌توان با قدری فکر باز و کمی مسئولیت‌پذیری فرماندار، بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز را به خارج از این منطقه انتقال داد و شاهد تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شد.

اگر از همین امروز به بانک‌ها فشار نیاورد، بدون شک با افزایش جمعیت شهر نشینی و میل به تراکنش‌های بانکی، ترافیک مرکز شهر بیجار به یک چالش بزرگ مدیریتی تبدیل خواهد شد و دیگر کسی قادر نخواهد بود با این غول بی‌شاخ و دم، مبارزه کرد.

متاسفانه در طول مدت یکسال اخیر هم، شورای ترافیک شهرستان بیجار بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و صاحب نظران در فرمانداری تشکیل می‌شود و خروجی آن، اجرای طرح ورود ممنوع خوروهای شخصی به خیابان آزادگان و تقاطع شهدا می‌شود، ضمن افزایش زحمت و ترافیک در میدان آیت‌الله‌طالقانی، عملا بار ترافیکی را کاهش نخواهد داد و فقط مسیر رسیدن به مرکز را تغییر خواهد داد.

بسیاری از بیجاری‌ها که به کوچه‌ها و مسیرهای فرعی مرکز شهر آشنایی دارند، هنگام اجرای طرح ورود ممنوع، شاهد افزایش ترافیک خوروهای در این مسیرها خواهد بود و ضمن ایجاد مزاحمت برای ساکنین، ترافیک ورود از فرعی به اصلی را هم افزایش می‌دهد و متاسفانه فرماندار و شهردار به این نکته مهم توجه نمی‌کنند.

کردتودی در تلاش است که با برگزاری میزگردی اختصاصی در فرمانداری شهرستان بیجار با حضور اصحاب رسانه، صاحب نظران و جمعی از کسبه و ساکنین محلات محدوده خیابان آزادگان، بتواند توجه مدیریت شهری را به موضوع تجمع دستگاه‌های خودپرداز و بانک‌ها معطوف کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27942
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.