حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس عنوان کرد؛

 تبیین الگوی مقاومت شهید سلیمانی در تمامی ابعاد زندگی

  • کد خبر : 26183
  • 13 دی 1402 - 9:33
 تبیین الگوی مقاومت شهید سلیمانی در تمامی ابعاد زندگی
اوسطی نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شهید سلیمانی با الگوگیری از مکتب اسلام و حماسه عاشورا، مدرسه جهاد و شهادت را در دهه‌های اخیر و در میان ملت‌های اسلامی تأسیس کردند، این مدرسه جهاد و شهادت الهام بخش امروز جبهه مقاومت است.

پرویز اوسطی نماینده مردم شهرهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: مقاومت به معنای ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه در گفتمان انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل (ره) است، دفاع مقدس نقطه آغاز مقاومت است و الگوی تجربه‌ شده موفق جامعه اسلامی ایران محسوب می‌شود، در مکتب شهید سلیمانی جامعه مقاوم اسلامی، یک آرمان در افق آینده و یک الگوی عملی واقعی تجربه‌ شده است که باید از آن درس گرفت، آن را ارج نهاد و به‌ عنوان راه‌حل برای عبور از موانع و مشکلات و چراغ راه آینده قرارداد، الگوی مقاومت در مکتب شهید سلیمانی در ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی قابل تبیین است.

اوسطی نماینده مردم در مجلس گفت: هر مکتب و آئینی علاوه بر عوامل ایجادی به علل بقا نیاز خواهد داشت، شهید سلیمانی با الگوگیری از مکتب اسلام و حماسه عاشورا، مدرسه جهاد و شهادت را در دهه‌های اخیر و در میان ملت‌های اسلامی تأسیس کردند، این مدرسه جهاد و شهادت الهام بخش امروز جبهه مقاومت می‌باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه بیان کرد: آنچه امروز به ما القاء می‌شود، قلم افرادى كه اسلام را روى كاغذها توصيف كرده‏اند نيست، بلكه قلم‌هاى كسانى است كه با خون خود خطوط برجسته اسلام را بر روى بدنهاى خودشان، بر روى سينه و قلبشان، بر پيشانى و دندان شكسته‏شان و بر رگهاى گردنشان نوشته‏اند.

اوسطی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم ارتباطی مستقیم با کارآمدی نظام و انقلاب دارد، افزود: سردار سلیمانی با کار جهادی، اخلاص، توکل به خدا و بسیج مردمی کارآمدی نظام اسلامی و انقلاب را اثبات کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دشمن برای ناکارآمد نشان دادن دین همواره در تلاش بوده است، عنوان کرد: دشمن با ایجاد داعش در تلاش بود چهره خون ریز را شکل داده و آن را به عنوان چهره اسلام به جهانیان نشان دهد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم نشان داد دین می‌تواند کارآمد باشد، تصریح کرد: سردار سلیمانی اندیشه جدید نیاورد و همان مکتب اهل بیت (ع)، امام (ره) و انقلاب اسلامی را نشان داد و اجرایی کرد، مقاومت اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از منظومه فکری امام خمینی (ره) و امام ‌خامنه‌ای‌ (مدظله العالی) به شکل جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا با محور جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، جبهه مقاومت برای دستیابی به اهداف خود و همچنین همسو نمودن ملت‌ها و دولت‌های منطقه با انقلاب اسلامی، به یک الگوی منسجم و کارآمد نیاز دارد تا با بهره‌گیری از آن بتواند پیچیدگی‌های محیط خود را مدیریت کند.

اوسطی در ادامه اضافه کرد: ملت ایران استوار و پایدار در مقابل انواع فشار‌های بین المللی بیش از چهار دهه ایستاده و با وجود تحمل سختی‌های تحمیل شده به پیشرفت‌های مهمی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی و فناوری دست یافته است.

 مردم‌سالاری دینی، نقش‌ مستقیم مردم در امر حکومت‌داری

اوسطی نماینده مردم دهگلان بیان داشت: الگوی متعالی نظام جمهوری اسلامی، الگوی بی‌بدیلی به نام مردم سالاری دینی است و در این الگو، بر خلاف نسخه‌های عوام فریبانه غربی، رای مردم به معنای واقعی کلمه اثرگذار و تعیین‌کننده خواهد بود، هیچ انقلابی در دنیا وجود ندارد که در کمتر از دوماه بعد از پیروزی، در آن انتخابات برگزار شود، به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، این اتفاق مهم در کشور ما رخ داد و مردم در روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ یعنی حدودا ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب، برای تعیین نظام سیاسی، به پای صندوق‌های رای رفتند و قاطعانه‌ترین رای را به استقرار نظام جمهوری اسلامی دادند.

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: ایران تا پیش از انقلاب اسلامی به سبب ضعف و فترت رژیم ستمشاهی، در سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی، در اوج بی‌اختیاری و دنباله رویی از قدرت‌های جهانی قرار داشت، اما امروز به برکت گفتمان پیش‌برنده انقلاب اسلامی، دست برتر در تحولات منطقه‌ای و حتی جهانی با جمهوری اسلامی ایران است و در گستره فرامنطقه‌ای هیچ معادله‌ای بدون لحاظ کردن نقش کشورمان، قدرت پیشروی و اثرگذاری ندارد.

وی یادآور شد: الگوی حاج قاسم و همچنین مکتب این شهید راه اسلام و انقلاب باید برای مردم سایر ملت‌ها و همچنین برای نسل‌های آینده کشور تبیین و فرهنگ سازی شود، باید سالها و شاید قرن‌ها طول بکشد تا فردی همچو شهید سلیمانی برای مبارزه با ظلم و نابرابری به جنگ و ستیز بپردازد.

اوسطی گفت: مشکلات معیشتی، اقتصادی و دیگر مشکلات در جامعه ما باعث نمی‌شود که مردم ایران دست از اعتقادات و حفظ ارزش‌های نظام اسلامی خود بردارند و همیشه مانند گذشته در صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت، جوانان فلسطینی به این باور رسیده‌اند که جبهه مقاومت با الگوپذیری از ایران، پیروز شدند و اینک آنان باید با اراده و ایمان خود بر این رژیم منحوس پیروز شوند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد مقاومت مردم غزه و فلسطین در برابر حملات وحشیانه رژیم کودکش صهیونیست هستیم که هیچگاه دست از مبارزه برنخواهند داشت و همه اینها به واسطه مقاومت و بصیرت مردم ایران در برابر فتنه‌های دشمن می‌باشد، ملت ایران الگوی خوبی برای مردم مظلوم جهان به ویژه مردم غزه و فلسطین است.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی دل هر انسانی را به درد می آورد، عنوان کرد: امروز مردم در بسیاری از نقاط دنیا به حمایت از مظلومان فلسطین برخاسته و جنایات این رژیم جعلی را محکوم کرده‌ و می‌کنند و آنگونه که مردمان کشورهایی چون آمریکا و انگلیس هم به حمایت از این ملت مظلوم برخاسته اند.

اوسطی با بیان اینکه کمک به مردم مظلوم فلسطین وظیفه مسلمانی ماست، گفت: امروز دنیا بر مظلومیت فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی اذعان کرده و مرم جهان به دفاع از مردم فلسطین به پا خواسته‌اند.

نماینده مردم دهگلان در مجلس عنوان داشت: در دنیای پر از ظلم قرار داریم که مردم مظلوم فلسطین زیر بمباران رژیمی متوحش شهید می‌شوند و سران برخی از کشورهای اسلامی منافقانه عمل می‌کنند به طوری که از سویی حمایت کرده و از طرفی به کشور غاصب صهیونیسم سوخت و تجهیزات صادر می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه جنگ در غزه در عین حال که نبرد بمب، موشک و خمپاره است جنگ اراده ها نیز هست، افزود: حرکت طوفان الاقصی، قیام و حرکت ایرانی، لبنانی و یمنی نیست، بلکه برخی از جوانان غزه و فلسطین از جنایات ۷۵ ساله و ۲ دهه اخیر به ستوه آمده اند، اکنون وقت آن فرا رسیده تا دشمن بداند، راه حق از باطل جداست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26183
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.