حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
جانشین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه:

تاکید در برنامه‌ریزی و بازاریابی برای تولیدات از طریق تشکیل تعاونی‌های عشایری

  • کد خبر : 22327
  • 24 آبان 1402 - 10:53
تاکید در برنامه‌ریزی و بازاریابی برای تولیدات از طریق تشکیل تعاونی‌های عشایری
جانشین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: برنامه‌ریزی و بازاریابی برای تولیدات عشایری از طریق تشکیل تعاونی‌های عشایری سبب جلوگیری از دلال‌بازی و بازاریابی به موقع می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سردار حسین زاده جانشین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه صبح امروز در اولین همایش تجلیل از شبانان، دامداران و عشایر استان کردستان که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد با اشاره به اینکه عشایر برکت و ذخایر این انقلاب هستند، اظهار داشت: مردم استان کردستان خدمت‌گذاری به کشور را در همه برهه‌ها از خودشان نشان داده‌اند.

وی گفت: امنیت پایدار در این منطقه مثال‌زدنی است چرا که در همه جنبه‌های عمرانی و غیر عمرانی این استان پیشرفت کرده است.

سردار حسن زاده افزود: امروز در سطح کشور و در حوزه رفع محرومیت‌زدایی کارهای بسیاری انجام شده است که استان کردستان از این امر مستثنی نبوده است که این ثمره شیرین خدمت‌گذاری است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه عنوان داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای استقرار عشایر و همچنین عشایر و همچنین ایل راه‌ها اعتباراتی با پیگیری‌های انجام شده در استان کردستان در حال انجام است.

وی بر جلوگیری از سختی ها و رنج های مضاعف عشایر در تولید علاوه بر مشقات زندگی تاکید کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی و بازاریابی برای تولیدات عشایری از طریق تشکیل تعاونی های عشایری سبب جلوگیری از دلال‌بازی و بازاریابی به موقع می شود و از بهترین روش های رونق زندگی و تولید عشایر است چراکه بسیاری از تولیدات عشایر ناب و کمیاب هستند.

تولید ۲٥ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

سردار سیدضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، با بیان اینکه زندگی قشر زحمت‌کش عشایر همواره به زیبایی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: باید جلساتی با محیط‌زیست و منابع‌طبیعی برگزار و مشکلات و دغدغه‌های این حوزه برطرف شود.

وی خواستار جلوگیری از انتشار آلودگی‌های صنعتی در محیط‌ زندگی جامعه عشایری و دام‌های آنها شد و گفت: نباید که آمار تلفات دام‌های قشر عشایر بالا برود. باید مشکلات اقتصادی را در گلوگاه‌ها رسیدگی و برطرف شود.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با تاکید بر در اختیار قرار دادن مراتع و جنگل‌ها به منظور کمک به تولید دام عشایری تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند با پرداخت تسهیلات بسیاری از مشکلات این قشر را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه اداره برق پنل‌های خورشیدی، آموزش‌وپرورش فضای آموزشی و آبفا آبرسانی را برای قشر عشایر تأمین کنند، افزود: سعی کنیم به مردم نفع برسانیم تا آنان نیز از خدمات بهره‌مند شوند.

حزنی از نگاه مثبت سردار پاکپور به حل مشکلات کردستان و تلاش‌های سردار گشتاسبی برای ارتقای امنیت و محرومیت‌زدایی این استان قدردانی کرد و ابراز داشت: از همه کسانی که برای مردم زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنم.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه بیان‌ کرد: از استاندار و فرمانداران انتظار می‌رود که شورای عشایری در استان و در هر شهرستان تشکیل و مشکلات این قشر زحمت‌کش را پیگیری و برطرف کنند.

حزنی عنوان کرد: برای حل مشکلات عشایر در این جلسه حضور یافته و یقینا باید مصوبات اجرایی شود.

سردار حزنی گفت: عشایر کشور با در دست داشتن ۳۰ درصد دام سبک و ٤ درصد دام سنگین، ۲٥ درصد از گوشت قرمز کشور را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه عشایر با تولید ۳٥ درصد صنایع دستی، نقش مهمی در تولید صنایع دستی کشور دارند، اظهار کرد: کاهش جمعیت عشایری در ۱۰ سال گذشته علاوه بر ایجاد حاشیه نشینی در شهرها سبب کاهش زندگی عشایری در کشور شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22327
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.