حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

تاکید استاندار کردستان بر رفع مشکلات ساماندهی مرز باشماق مریوان

  • کد خبر : 17176
  • 30 شهریور 1402 - 8:17
تاکید استاندار کردستان بر رفع مشکلات ساماندهی مرز باشماق مریوان
استاندار کردستان گفت: عزم همه مسئولان استان باید برطرف کردن مشکلات پیشروی اجرای طرح ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه چهارشنبه در پنجاه و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: کلنگ اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق سال ۱۳۹۸ بر زمین زده شد و کل اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه در آن سال فکری برای تملک اراضی مورد نیاز برای ساماندهی مرز باشماق نشده بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری دستگاه قضایی مشکل تملک اراضی برای اجرای این طرح برطرف شده و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هم برای آن از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان مصوب و تامین شد.

استاندار کردستان تملک اراضی را گره اصلی طرح ساماندهی مرز باشماق خواند و ادامه داد:مسائلی که بین سازمان راهداری و گمرک وجود دارد فقط مختص کردستان نیست وهمه استان‌های مرزی به نوعی با آن درگیر هستند.

زارعی‌کوشا افزود: ۳۱ مرداد سال جاری جلسه‌ای با رییس گمرکات کل کشور داشتیم که تصممیات مطلوبی اتخاذ شد که ابلاغ و اجرای آنها منجر به حل مشکلات باشماق خواهد شد.

وی بیان کرد:همه دستگاه‌هایی که مسئولیتی در مرز باشماق مریوان دارند موظف‌اند به طور ویژه به مسائل آن بپردازند تا از این ظرفیت نهایت استفاده برده شود.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بخشی از نتیجه بخش بودن مباحث مطرح شده درهر جلسه ای به دستورکارهای آن بر می گردد و هرچقدر این دستورکارها متناسب و کارشناسی شده باشد حاصل و نتیجه لازم را خواهد داشت.

تهیه ۵۳ مورد از مشکلات پیشروی مرز باشماق مریوان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این جلسه اظهار کرد: اصلاح مواد ۴۰ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی و ظرفیت واردات در مقابل صادرات برای ایفای تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات از جمله مصوبات جلسه گذشته این شورا بود که از سوی استاندار کردستان و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در سطح ملی پیگیری شد.

علی اکبر عبدالملکی اضافه کرد: این اقدامات نوید بخش عزم مسئولان برای توسعه بخش خصوصی و اقتصادی استان است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی سنندج اقدام به تهیه ۵۳ مورد از مشکلات موجود در مرز باشماق مریوان کرده است، گفت: تعدادی از این مشکلات در سطح شهرستان و استان قابل حل است و بخشی از آن هم باید در سطح ملی برطرف شود.

رئیس کل دادگستری کردستان در این جلسه اظهار کرد: از آنجا که ساماندهی مرز باشماق مریوان طرح ملی و عدم اجرای آن اجحاف در حق مردم است فردا طی نامه ای از دادستان مرکز استان و سازمان بازرسی می‌خواهیم نظارت و رصد بیشتری بر این طرح داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی بیان کرد: این جلسه چهار دستور کار داشت و تنها یکی از آنها شامل رونمایی کتاب را می توان به عنوان خروجی جلسه قلمداد کرد لذا می‌طلبد روی دستورکارهای جلسات کار کارشناسی بیشتری برای نتیجه بخش بودن آنها انجام شود.

این جلسه چهار دستور کار شامل پروژه احداث سایت دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان، طرح ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان، گزارش مربوط به پیشگیری از وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه در مرز باشماق مریوان و رونمایی از کتاب مشارکت عمومی-خصوصی در شهرداری‌ها نوشته آرش اسماعیل نسب داشت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17176
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.