حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

تامین گوشت مرغ مورد نیاز در بازار کردستان

  • کد خبر : 12899
  • 07 تیر 1402 - 8:51
تامین گوشت مرغ مورد نیاز در بازار کردستان
شهسواری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: طی چند روز گذشته با کمبود گوشت مرغ در استان مواجه شدیم که اکنون با میزان کشتار مناسب این مشکل رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از جهاد کشاورزی کردستان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: طی چند روز گذشته به دلایلی از جمله عدم همکاری برخی از کشتارگاه‌ها و مرغداران و هم چنین نزدیکی به ایام عید قربان با کمبود نسبی گوشت مرغ در استان مواجه شدیم.

وی اختلاف قیمت گوشت مرغ در استان نسبت به استان‌های همجوار را دلیل نارضایتی مرغداران و صاحبان کشتارگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این توجیه درستی نیست چراکه قیمت گوشت مرغ در استان کردستان که جزو تولید کنندگان هستیم، باید از دیگر استان‌ها کم‌تر باشد.

شهسواری با اشاره به اینکه این کمبود از امروز در سطح استان بر طرف شده است و هم اکنون مرغ به میزان نیاز در بازار استان کردستان وجود دارد، افزود: روز گذشته در سطح استان کردستان میزان کشتار مرغ به ۲۰۴ تن افزایش پیدا کرد.

وی ضمن اشاره به وضعیت تامین مرغ در شهرستان سنندج، یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۷۵ تن از مرغ کشتار شده مربوط به شهرستان سنندج است و به همین دلیل در مرکز استان هم مشکلی برای تامین گوشت مرغ نداریم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه میانگین مصرف گوشت مرغ در این استان ۱۳۰ تن در روز است، عنوان کرد: از امروز کمبود گوشت مرغ در استان برطرف می‌شود و مردم می‌توانند نیاز خود را به راحتی تامین کنند.

وی در پایان افزایش قیمت گوشت مرغ در استان کردستان را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت که چند روزی است در استان شایع شده کذب محض است و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند.

گفتنی است؛ طی چند روز گذشته در شماری از شهرهای استان کردستان از جمله سنندج، مریوان و … صف های طولانی در مقابل مرغ فروشی ها ایجاد شده و مردم از کمبود گوشت مرغ گلایه داشتند که امروز سازمان جهاد کشاورزی کردستان از رفع این مشکل در تمامی شهرهای استان خبر داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12899
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.