حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان:

تأمین برق باغ‌های «سرریز» بعد از ۱۸ سال انتظار  

  • کد خبر : 32719
  • 25 فروردین 1403 - 13:31
تأمین برق باغ‌های «سرریز» بعد از ۱۸ سال انتظار  
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تأمین برق موردنیاز برای باغ‌های روستای «سرریز» هوارمان بعد از ۱۸ سال انتظار خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه برق‌رسانی به باغ‌های روستاها موجب توسعه منطقه و مانع مهاجرت مردم روستا به شهرها می‌شود، اظهار داشت: با دستور و تأکید استاندار محترم کردستان و در راستای رضایتمندی اهالی روستا، توسعه بخش کشاورزی و باغات روستا، طرح برق‌رسانی به ۲۵ خانه‌باغ در روستای «سرریز» هورامان از توابع شهرستان کامیاران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال اجرا و کمتر از ۷ روز کاری به بهره‌برداری رسید.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اهمیت توسعه بخش کشاورزی به‌ویژه باغداری در این مناطق، عنوان کرد: ایجاد خطوط جدید برای باغداران و کشاورزان، زمینه توسعه بخش کشاورزی و باغداری را تا حد لازم فراهم می‌کند و در راستای افزایش درآمد مردم منطقه بسیار مؤثر بوده و مشکلات مهاجرت اهالی روستا به شهرها و بیکاری مردم را تا حد ممکن مرتفع خواهد ساخت و امید است با جذب اعتبارات بیشتر، همه نیازهای کشاورزان و باغداران در این زمینه مرتفع گردد.

 لهونیان در ادامه افزود: با بهره‌برداری از این طرح، اکثر متقاضیان برق باغات، گردشگری، خانه کارگری، کشاورزی و… پس از اخذ مجوزهای قانونی، صاحب‌امتیاز شده و علاوه بر داشتن برق پایدار می‌توانند از تعرفه‌های تخفیفی نیز هم‌زمان بهره‌مند شوند.

 وی در ادامه با اشاره به حجم فیزیکی این طرح، اظهار داشت: در همین راستا احداث و توسعه ۲۳۰۰ متر شبکه فشار متوسط، نصب ۴۶ اصله تیر برق در مناطق سخت و صعب‌العبور منطقه، نصب ۵ دستگاه ترانس ۵۰ کیلوولت آمپر و به طور هم‌زمان برق‌رسانی به چندین چاه کشاورزی و دامداری در مسیر صورت گرفت و همچنین این طرح موجب تعدیل بار خطوط مجاور نیز خواهد شد.

 این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کار اصلاح، توسعه شبکه و همچنین تعویض تجهیزات و هادی‌ها با اخذ خاموشی با برنامه و بدون کمترین انحراف از زمان خاموشی صورت‌گرفته است و گفتنی است تأمین برق متقاضیان و مشترکین جدید، ارتقای ضریب اطمینان شبکه و رضایتمندی روستاییان منطقه از مهم‌ترین اهداف اجرایی این طرح بشمار می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32719
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.