حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

تأخیری ده ساله برای به ثمر نشستن مجتمعی که به گودال تبدیل شده است!

  • کد خبر : 25929
  • 10 دی 1402 - 8:08
تأخیری ده ساله برای به ثمر نشستن مجتمعی که به گودال تبدیل شده است!
مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان، پروژه‌ای نیمه کاره که تقریباً یک دهه از عملیاتی شدن آن می‌گذرد و اکنون بدون حصار و حفاظ در قلب شهر رها شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مجتمع فرهنگی هنری دهگلان با هدف توسعه فرهنگ و هنر در منطقه لیلاخ و شهرستان دهگلان، در زمينی به مساحت ٢ هزار و ٣٠٠ متر و در سه طبقه با متراژ سه هزار و ٢٦٤ متر زيربنا در قالب بخش های پارکینگ، سالن آمفی تئاتر، ساختمان اداری، پلاتو، گالری، ساختمان امور فرهنگی، کتابخانه، کلاس‌های آموزشی و آمفی تئاتر رو باز در سال ۱۳۹۵ اجرایی شدن آن از اعتبارات ملی و استانی کلید خورد.

مجتمع فرهنگی هنری دهگلان پروژه‌ای نیمه کاره که مقرر شده بود ۱۸ ماهه و با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال به بهره برداری برسد اما غباری ده ساله بر روی آن نشسته است و هیچ مسئولی تاکنون از آن سراغی نمی‌گیرد.

با توجه به وعده ای که جلال قلعه شاخانی مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت استان كردستان به مردم داد و عنوان کرد که عمليات اجرايی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان دهگلان آغاز شده است و در تلاشیم تا اين مجتمع ۱۸ ماهه ساخته و به بهره برداری برسد، اما همچنان با گذشت هفت سال، پروژه راکد مانده و هیچگونه پیشرفت فیزیکی نداشته است.

آرش جوانمردی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری دهگلان از اواخر سال ۱۳۹۵ مورد مصوب واقع شد و در اواخر سال ۱۳۹۶ نیز جهت احداث واگذار و فعالیت عمرانی آن از سال۱۳۹۷ آغاز گردید.

در پی تحقیقات میدانی خبرنگار کردتودی، مجتمع فرهنگی هنری که پس از مصوب شدن آن در سال ۱۳۹۵ بعد از گود برداری ۵ متری در قلب شهر دهگلان و فعالیت تقریباً دو ماه از آن زمان به فعالیت عمرانی در آن مکان تعطیل و نزدیک به ۶ سال، این چاله و گودال بزرگ در دل شهر رها شده است.

پس از گذشت چند سال از عمر پروژه در واقع نه تنها پروژه فعال نشده بلکه بدون حفاظ و حصار پیرامون هم به حال خود رها شده و با وجود چندین مدرسه در حاشیه آن، محل را آبستن حادثه ناگوار کرده است.

آرمان رحیمی، از ساکنان خیابان شهید خالدیان در گفتگو با خبرنگار کردتودی بیان کرد: چند سال پیش مسئولان به این مکان آمدند و برای شروع پروژه گودالی بزرگ را ایجاد کردند و بعد از مدتی به یکباره ناپدید شدند، مردم ماندند و یک پروژه ناتمام با یک گودالی که هر لحظه می‌تواند حادثه آفرین باشد.

رحیمی شهروند دهگلانی در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان بخصوص در زمینه اتمام کردن چنین پروژه‌هایی که در صورت تکمیل نشدن می‌تواند خطرآفرین باشد، یادآور شد: حدود چهل روز پیش پسر بچه ام در تاریکی شب در راه برگشت به منزل بود که به درون گودال افتاد و در کمال ناباوری آسیب جدی به فرزندم وارد نشد، اما درخواستی که من از مسئول مربوطه دارم اینست که اگر زمان اجرای پروژه و تکمیل آن نامشخص است و حصارکشی آن هم مقدور نمی‌باشد، برای حفاظت از جان همشهریان، می‌توان با نصب شب نما یا چراغ راهنما از آسیب دیدن آنان جلوگیری کرد.

عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان در بازدیدی که در تابستان سال جاری از این پروژه داشت، گفت: دستورات صریحی را در خصوص مولد سازی این پروژه صادر خواهیم کرد، با اختصاص اعتباری ویژه به این پروژه سعی می‌کنیم آن را تکمیل و به اتمام برسانیم، با گذشت چند ماه از وعده مسئول بازرسی هنوز اقدامی عملی در خصوص ساخت و اجرایی شدن پروژه مجتمع فرهنگی هنری دهگلان صورت نگرفته است.

پروژه احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان دهگلان از لحظه شروع آن تاکنون دو مدیر استانی و سه رئیس اداره شهرستانی را پشت سر گذاشته است و این در حالیست که پروژه بدون پیشرفت فیزیکی و اقدامی اساسی به حال خود رها شده است، امیدواریم مسئولان با اختصاص و تأمین اعتبارات ملی و استانی به آن هر چه زودتر در جهت تکمیل آن اقدام کنند تا در آینده برای ساکنان مشکلی ایجاد نشود، مطالبه بیشتر ساکنان بر این است که اگر مسئولان قصد تکمیل پروژه را ندارند، حداقل برای حصارکشی اطراف آن اقدام کنند تا از اتفاقات ناگواری که پیش روی شهروندان است پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25929
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.