حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
مدیر کل بیمه سلامت کردستان:

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

  • کد خبر : 19633
  • 29 مهر 1402 - 10:28
بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند
مدیر کل بیمه سلامت کردستان گفت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت فراهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، انور اسماعیلی مدیر کل بیمه سلامت کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: یک میلیون و صد هزار نفر در استان کردستان جزء پوشش بیمه سلامت در استان کردستان هستند که ۹۰۰ هزار نفر از آنها خدمات رایگان دریافت می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد از بیمه‌شدگان جزء ۵ دهک اول است‌.

وی بر لزوم نشان‌دار شدن بیماران خاص و صعب العلاج کردستانی در سامانه سازمان بیمه سلامت ایران با هدف سهولت و امکان دریافت خدمات حمایت درمانی تاکید کرد.

وی گفت: شرط اولیه برخورداری از مزایای بیماران خاص و صعب العلاج از حمایت‌های دولت داشتن بیمه پایه از یکی از سازمان‌های بیمه‌گر در کشور است.

اسماعیلی افزود: به منظور برخورداری از مزایای این صندوق، همه افرادی که دارای یکی از ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و جزء بیمه‌شدگان سایر سازمان‌های بیمه‌گر و یا افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای می‌باشند، می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی Bimehsalamatiranian.ir برای برخورداری از این مزایا ثبت نام کند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار نفر در استان کردستان در این صندوق نشا‌دار شده‌اند و از طرف معاونت درمان و هم از طرف پزشکان دسترسی ایجاد شده است تا بیماران خاص را نشان‌دار کنند تا بتوانند با ثبت کد ملی از خدمات صندوق بهره‌مند شوند.

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در راستای افزایش جمعیت و ابلاغ دستورالعملی از سوی سازمان مرکزی، زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت در استان فراهم شده است.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در استان کردستان یک مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی برای درمان و معالجه زوج‌های نابارور وجود دارد که کافی نیست و بسیاری از زوج‌های نابارور برای پیگیری مشکل خود به خارج از استان مراجعه می کنند و قرار است مرکز درمان ناباروری در شهرستان مریوان و سقز نیز احداث شود.

وی گفت: در حال حاضر بخش خدمات دارویی و درمان ناباروری در بخش‌های سرپایی و بستری زیرپوشش بیمه سلامت قراردارد و در سال جاری نیز با این ابلاغیه، پوشش خدمات درمان ناباروری توسعه پیدا کرده است و ۹۰ درصد هزینه‌های سرپایی و بستری در پوشش خدمات ناباروری قرار داده شده است .

وی ادامه داد: بیمه سلامت به دنبال آن است که کلیه هزینه‌های بیمارستانی برای کودکان یک تا ۷ سال رایگان شود.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان در ادامه به طرح پزشک خانواده شهری اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح در دیواندره و دهکلان و کامیاران جلساتی برگزار شده اما در عمل کاری صورت نگرفته و دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت باید به صورت جدی ورود کنند.

اسماعیلی افزود: بیمه سلامت، ماهانه در همه بخش‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند که ۳۰ میلیارد در خصوص سرپایی و ۷۰ میلیارد هم در بخش بستری است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری *۱۶۶۶# اعتبار بیمه‌نامه خود را دریافت کنند.

وی در پایان به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: ماهانه ۳۵۰ هزار نسخه سرپایی الکترونیکی در استان صادر می‌شود و در حوزه بستری نیز ماهانه ۱۷ هزار پرونده الکترونک بستری با ما مبادله خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19633
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.