حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

بیش از ۲ هزار انشعاب برق غیرمجاز در کردستان شناسایی شد

  • کد خبر : 4554
  • 15 دی 1401 - 9:31
بیش از ۲ هزار انشعاب برق غیرمجاز در کردستان شناسایی شد
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۲ هزار و ۶۱۷ انشعاب برق غیرمجاز در استان شناسایی شد که بیشترین آن مربوط به سنندج بود.

سیدمحمد فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: شهرستان‌های سنندج و مریوان به ترتیب با هزار و ۵۰۳ و ۷۷۳ مورد انشعاب، بیشترین آمار انشعابات غیرمجاز برق را در سطح استان به خود اختصاص دادند.

 

وی افزود: حجم شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف استان ۱۷ هزارو ۱۷۷ کیلومتر است که بدون شک حفظ و نگهداری از شبکه توزیع برق جهت پایداری شبکه در تمام فصول سال امری ضروری و حائز اهمیت است.

 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان تبدیل انشعاب های غیرمجاز برق به مجاز را در راستای حفظ پایداری شبکه و کاهش تلفات انرژی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تلفات در شبکه برق، انشعاب‌های غیرمجاز در بخش توزیع است که به دلیل افزایش میزان استفاده از انرژی، خسارات زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

فتحی با اشاره به اینکه سرقت انرژی برق به ۲ صورت سرقت تجهیزات شبکه و انرژی است، ادامه داد: سرقت انرژی در واقع همان انشعاب‌های غیرمجاز و استفاده از برق بدون داشتن کنتور است که این مقوله مشکلات بسیاری را برای شرکت و مشترکان قانونی ایجاد کرده است و تمهیداتی اندیشیده شده که با کمک نیروی انتظامی با ‌متخلفان برخورد جدی ‌شود.

وی یادآور شد: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان ضمن تاکید بر برخورد جدی و قانونی با مشترکان غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از مردم خواست همکاری لازم را با شرکت برق استان به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین انرژی مستمر و پایدار داشته باشند.

 

آسیب دیدن ۵۵ دستگاه ترانس برق در کردستان

 

فتحی در ادامه اشاره‌ای به تعداد ترانس های صدمه دیده طی سال جاری داشت و گفت: سال گذشته ۶۳ ترانس در سطح استان به دلایل مختلف دچار حادثه شد و صدمه دید که این آمار در سال جاری ۵۵ مورد بود.

وی به اجرای طرح هما(هوشمندسازی مراکز اتفاقات) در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: رهگیری خودرو مجهز به تبلت به صورت لحظه ای، کنترل آنلاین خودرو و مدت زمان حضور اکیپ و امکان کنترل تردد خودرو به ازای هر ردیف خاموشی از جمله مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق کردستان از کاهش ۷۲ درصدی حوادث ناشی از کار با شبکه های توزیع برق در استان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته آمار حوادث ناشی از کار بر روی شبکه برق توسط نیروهای اجرایی ۱۴ مورد بود که این آمار امسال و تا پایان آذرماه به پنج مورد کاهش یافت.

 

استان کردستان بیش از ۷۱۲ هزار مشترک برق دارد که حدود ۸۲ درصد آن را مشترکان بخش خانگی تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4554
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.