حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

بیش از ۲۴۲ هزار تن گندم در بیجار تحویل مراکز خرید تضمینی شد

  • کد خبر : 15148
  • 21 مرداد 1402 - 7:22
بیش از ۲۴۲ هزار تن گندم در بیجار تحویل مراکز خرید تضمینی شد
مدير جهاد کشاورزی شهرستان بيجار گفت: در سال زراعی جاری تا تاریخ ۱۹ مردادماه، بیش از ۲۴۲ هزار تُن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان در مراكز خريد در سطح شهرستان خريداری شده است.

میثم محمدپناه روز جمعه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: افزايش بهره وری در بخش كشاورزی و شناسايی و بهره گيری از ظرفيت هاي توليد از اولويت هاي جهادكشاورزی است.

وی با اشاره به اينكه سطح زير كشت اراضی گندم در شهرستان ۱۵۰ هزار هكتار است اضافه كرد: با توجه به برداشت رکودی ۲۴۱ هزار تن در سال ۱۳۹۷، میزان برداشت امسال شاهد افزايش توليد گندم به بیش از ۲۴۲ هزار تُن تا این تاریخ است كه اين مقدار خيره كننده در طول تاريخ بيجار بی سابقه بوده و نوعی ركورد شكنی محسوب می شود.

وی افزود: ركود شكنی توليد گندم بيجار حاصل بارش مناسب باران، همكاري و تلاش كشاورزان عزيز با كارشناسان جهاد كشاورزي در زمينه كاشت، داشت، برداشت و رعايت اصول به زراعی، تغذيه، مبارزه با آفات غلات، مبارزه با علف های هرز و استفاده از بذر گواهي شده است.

مدير جهاد كشاورزي بيجار افزود: برداشت گندم در شهرستان بيجار از اوايل تير ماه آغاز و تا اوايل شهريور ادامه پيدا كرد كه در اين راستا بیش از ۶۰۰ دستگاه كمباين مشغول فعاليت بودند.

محمدپناه گفت: ۱۹ مرکز خرید در حال دریافت گندم از کشاورزان عزیز هستند و امسال کشاورزان نمونه بیجاری در سطح کشور معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان جهادکشاورزی استان کردستان رسیدن به تولید ۴/۳ میلیون تن در استان است، توضیح داد: شهرستان بیجار با بیشترین سطح اراضی کشاورزی و توانمندی علمی و تخصصی کارشناسان بخش کشاورزی نقش بسیار مهمی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

مدير جهاد کشاورزی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه میانگین قیمت محاسبه شده خرید گندم در استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است، افزود: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان افزون بر ۱۳۷ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۲۴۲ هزار و ۵۲۵ تن، سقز با ۱۶۰ هزار و ۵۴۴ تن، دهگلان با ۱۵۱ هزار و ۳۱۶ تن، قروه با ۱۴۵ هزار و ۷۹۱ تن و دیواندره با ۱۳۷ هزار و ۶۱۸ تن است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15148
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.