حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
رئیس دامپزشکی شهرستان مریوان خبر داد:

مایه‌کوبی بیش از ۱۶۹ هزار رأس دام علیه بیماری‌های تب‌برفکی

  • کد خبر : 18771
  • 18 مهر 1402 - 8:41
مایه‌کوبی بیش از ۱۶۹ هزار رأس دام علیه بیماری‌های تب‌برفکی
رئیس دامپزشکی شهرستان مریوان از مایه‌کوبی بیش از ۱۶۹ هزار رأس دام این شهرستان علیه بیماری طاعون شاربن، آبله و تب‌برفکی نشخوار کنندگان کوچک از ابتدای امسال خبر داد.

کیوان نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۶۹ هزار و ۶۳۴ رأس دام در سطح روستاهای مریوان علیه بیماری طاعون، شاربن، آبله و تب‌برفکی نشخوار کنندگان کوچک مایه‌کوبی شده است.

وی گفت: هزینه واکسیناسیون دام‌ها از نظر واکسن و تزریقات کاملاً بصورت رایگان انجام می‌شود و دامدار هزینه‌ای جهت واکسینه شدن دام‌های خود پرداخت نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مایه‌کوبی دام‌ها در روستاهایی که جمعیت دامی آنها بالای ۱۰ رأس باشد اجرا و انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه جمعیت دامی روستاهای شهرستان مریوان بالای ۱۰ رأس می‌باشد بنابراین تمامی روستاهای شهرستان تا پایان طرح واکسیناسیون پوشش داده می‌شوند.

نوری ادامه داد: فاز مایه‌کوبی نشخوارکنندگان کوچک در فصل پاییز از اول مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ آبان ماه ادامه خواهد داشت و فاز بعدی واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب‌برفکی از ۱۵ آبان‌ماه شروع و تا آخر آذرماه پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۶ هزار و ۴۵۵ رأس دام سنگین (گاو) علیه بیماری‌های بروسلوز، تب برفکی و آبله گاوی و ۳۱ قلاده سگ علیه بیماری هاری و ۳۴ تک سُمی (الاغ، قاطر و اسب) علیه بیماری‌ شاربن در سطح روستاهای شهرستان مریوان واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی شهرستان مریوان در پایان خاطر نشان کرد: از تمامی دامداران عزیز درخواست دارم که نهایت همکاری را با شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان داشته باشند و حتی الامکان تا بعد از خروج نیروهای واکسیناسیون دام‌های خود را از روستا خارج ننمایند تا پوشش ۱۰۰ درصدی محقق شود و بتوانیم مصونیت خوبی را در سطح شهرستان در جمعیت دامی علیه بیماری‌های واگیردار ایجاد نماییم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18771
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.