حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
مدیر عامل شرکت ملی گاز کردستان:

بیش از ٦۹ درصد از مشترکین گاز در کردستان پرمصرف هستند

  • کد خبر : 4786
  • 20 دی 1401 - 10:52
بیش از ٦۹ درصد از مشترکین گاز در کردستان پرمصرف هستند
 مدیر عامل شرکت ملی گاز کردستان گفت: بیش از ٦۹ درصد از مشترکین گاز در کردستان پرمصرف و تنها ۳۱ درصد از آنها جزو مشترکین کم مصرف هستند.

احمدفعلەگری در گفت‌وگو با خبرنگار کُردتودی، با تأکید بر اینکه تنها ۳۱ درصد از مشترکان بخش خانگی در ۳ پله اول مصرف قرار دارند، اظهار کرد: بر اساس تعرفه‌های جدید ارائە شدە، هیچ تغییری در گازبهای این گروه از مشترکان ایجاد نمی‌شود.

 

وی عنوان کرد: از ۱٦ آبان ماە در تعرفەهای گازبها در بخش خانگی تغییراتی صورت گرفتە است.

 

فعلەگری با بیان اینکە طول سال بە دو بخش سرد و گرم تقسیم شدە است، افزود: ۱٦ آبان تا اواخر فروردین بە عنوان فصل سرد و از اردیبهشت تا اوایل آبان ماە نیز بە عنوان فصل گرم تعریف شدە است.

 

وی با تأکید بر اینکه کشور بر اساس شرایط آب و هوایی به ۵ اقلیم تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: اقلیم اول شامل اقلیم خیلی سرد و اقلیم پنجم شامل خیلی گرم است کە استان کردستان و شهرستان‌های آن معمولاً در اقلیم اول جای می‌گیرند.

 

فعلەگری با اشارە بە اینکە مصارف هر بخش در یک واحد مسکونی در طول یک ماە بە ۱۲ پلە تقسیم شدە است، گفت: مشترکینی کە در پلە اول تا سوم قرار دارند، جزو مشترکینی هستند کە الگوی مصرف را رعایت و جزو مشترکین کم مصرف هستند.

 

وی ادامە داد: همچنین مشترکین پلە چهارم تا ششم جزو مشترکین پرمصرف هستند کە ۳۰ درصد افزایش نرخ را نسبت بە دورە مشابە سال گذشتە دارند.

 

فعلەگری یادآور شد: مشترکینی کە در پلەهای هفتم تا دهم قرار دارند ٥۰ درصد افزایش نرخ و قیمت گاز در پله یازدهم و دوازدهم هم به ترتیب ۵ و ۶ هزار تومان در هر متر مکعب محاسبە خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4786
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.